Nya bilder
Moderator: Redaktion
Nya bilder
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Re: Nya bilder
Intressant! Men jag hoppas inte att detta är den slutgiltiga inredningen, för då är jag tyvärr not in love...
Det vita som syns där dagens bilar har hastighetsmätare etc verkar nästan lysa. Om det är upplyst, varför i så fall?
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det är nog bara ljuset utifrån som reflekteras på samma sorts panel som sitter på mittkonsollen.zyax skrev:Det vita som syns där dagens bilar har hastighetsmätare etc verkar nästan lysa. Om det är upplyst, varför i så fall?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
jag kan inte se nån skillnad mot det som visades under eventet. Det står ju också att det troligen är en av de bilarna som var med under eventet, så jag vet inte varför det skulle vara nåt nytt? Känns långsökt att man bygger om en prototyps inredning. Nästa steg vi får se lär nog vara i ett nytt exemplar av M3.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fattigt kan det nog bli tyvärr, men det kan också betyda att motor och batterier är närmare S och X om man får hoppas. Vad jag menar med det är att om man säljer bilen ganska torftig på annat än ren specifikation så kommer den som inte gillar detta kunna lägga ut mycket mer på en S eller X. Det där tror jag inte på själv ens, men jag försökte bara göra det lite bättre än det först verkadeBjelke skrev:Såg ganska fattigt ut tycker jag...

Jag gillar tanken att man har mycket bättre sikt med låg "instrumentpanel", man behöver ju egentligen inte mer än hastighetsmätaren. Dock lite frågande till ratten. Går det verkligen bra att låta den löpa genom händerna vid svängar när den inte är rund?
Elon har väl varit ganska tydlig med att det inte blir en sådan ratt. Han har ju prata om att styrdonet kommer vara fullständigt nytänk eller nåt sånt. Eftersom det inte ens är knappar på ratten, så känns den inte särskilt verklighetsnära.pinussen skrev:Jag gillar tanken att man har mycket bättre sikt med låg "instrumentpanel", man behöver ju egentligen inte mer än hastighetsmätaren. Dock lite frågande till ratten. Går det verkligen bra att låta den löpa genom händerna vid svängar när den inte är rund?
Model 3-24/Polestar 3-24
Ser inte ett skit som är nytt. Förstår att folk är nyfikna och extremt ivriga att få nyheter - jadå, det gäller även mig - men detta var ju i ärlighetens namn noll och intet nytt. Bara att bita ihop och fortsätta träna sitt tålamod... 

Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Ser ut som en fullvuxen elefant kan dölja sig bakom a-stolpen...
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Den där inredningen är ju nästan en dealbraker så jag hoppas verkligen att den uppdateras.
Är på G att reservera men..... jag har svårt när det finns så lite info och bilder.
En interiör som ett rymdskepp är jag inte intresserad av, jag vill ha en bil och inte ett rymdskepp.
Glastaket tycks vara det enda viktiga för Tesla och är det minst viktiga för mig.
En interiör som ett rymdskepp är jag inte intresserad av, jag vill ha en bil och inte ett rymdskepp.
Glastaket tycks vara det enda viktiga för Tesla och är det minst viktiga för mig.
Glastaket har om jag förstod rätt ett berättigande. Det ska ge mer takhöjd. Vilket tydligen verkligen behövdes. Det är lågt även på en MS.
Dessutom är det snyggt.
Du vet att du får tillbaka slantarna för reservationen om du ångrar dig?.
Nu har jag inte hört om någon som ångrat sig, men de säger att man ska få det i alla fall. Fast då på en torsdag
Bilderna, ser ni fler än vad jag ser? Det är en usel bild med konstig ljussättning som inte säger mig något
Dessutom är det snyggt.
Du vet att du får tillbaka slantarna för reservationen om du ångrar dig?.
Nu har jag inte hört om någon som ångrat sig, men de säger att man ska få det i alla fall. Fast då på en torsdag

Bilderna, ser ni fler än vad jag ser? Det är en usel bild med konstig ljussättning som inte säger mig något
Model 3 spås bli helt autonom. Det är svårt för oss att veta vilken inredning vi kommer ha nytta av om föraren kan vrida stolen och vända ryggen mot vägen. Om Teslas utvecklingsavdelning menar att interiören behöver bli rymdskeppslik för att man ska kunna dra så stor nytta som möjligt av den fulla autonomin, så litar jag mer på dem än på den generella känslan kring hur en bils interiör ska upplevas. Svaret på om Tesla har rätt eller inte får vi inte förrän om ett par år när det börjar bli tillåtet att åka runt med full autonomi.Java skrev:Är på G att reservera men..... jag har svårt när det finns så lite info och bilder.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jag uppfattade det tvärtom när jag provåkte 3-an.mans71 skrev:Ser ut som en fullvuxen elefant kan dölja sig bakom a-stolpen...
Model S a-stolpe kan verkligen dölja elefanter men treans stolpe verkade något slankare.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jävlar vad man får gamnacke när man kör Model S genom exempelvis Korsvägen (en helt felkonstruerad nästan-rondell i Göteborg där man ständigt måste hålla uppsikt för bilar, bussar, spårvagnar och gående i en 180-gradersvinkel framför bilen). Riktigt dålig sikt snett framåt.TiborBlomhall skrev:Jag uppfattade det tvärtom när jag provåkte 3-an.mans71 skrev:Ser ut som en fullvuxen elefant kan dölja sig bakom a-stolpen...
Model S a-stolpe kan verkligen dölja elefanter men treans stolpe verkade något slankare.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD