Bemötande på SC

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare

Bemötande på SC

Inlägg av P_EL »

Var i Mölndal idag och bokade en service för att justera en framruta som inte sluter tätt (vindbrus). Jag har avverkat ett antal tjänstebilar genom åren (BMW/Volvo) och aldrig blivit så väl och smidigt bemött. Härligt att Tesla slår de etablerade "gammelbil"-företagen på en så basic sak som kundbemötande. Bra jobbat!
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Användarvisningsbild
Schelin
Teslaägare

Re: Bemötande på SC

Inlägg av Schelin »

Härligt

Skickat från min F8131 via Tapatalk
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Jag tycker alltid det är en fröjd att komma dit. De är så trevliga, och så familjära.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Jag kan bara instämma och ge eloge till personalen i Mölndal. Alltid trevliga och mycket tillmötesgående.
Användarvisningsbild
Haglund
Teslaägare

Inlägg av Haglund »

Håller med!
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn381

Inlägg av Bjorn »

Jag är också mycket nöjd med besöket, men det kan ta lite tid innan de har en ledig tid.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Helt rätt. Ett underbart ställe att gå till.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare

Inlägg av Nyren »

Jag hade strul med navigatorn vid leverans i fredags - navigatorn funkade inte. I måndags ringde de och beklagade att de inte kunde få igång den utan att ta in bilen igen. Senare i veckan ringde de igen och erbjöd att köra ner en annan Tesla till Malmö som ersättningsbil medan de körde min tillbaka till Mölndal och fixade navigatorn. Idag kom en tekniker med en P90DL till mig som jag får stå ut med så länge. Jag får säga att de har skött det riktigt snyggt så här långt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Nyren skrev:
Jag hade strul med navigatorn vid leverans i fredags - navigatorn funkade inte. I måndags ringde de och beklagade att de inte kunde få igång den utan att ta in bilen igen. Senare i veckan ringde de igen och erbjöd att köra ner en annan Tesla till Malmö som ersättningsbil medan de körde min tillbaka till Mölndal och fixade navigatorn. Idag kom en tekniker med en P90DL till mig som jag får stå ut med så länge. Jag får säga att de har skött det riktigt snyggt så här långt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snart får du ett erbjudande att uppgradera då din bil tyvärr är behäftad med ett riktigt besvärligt processorfel... :lol:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare

Inlägg av jonas »

Fast ärligt talat är det inte svårt att slå bemötandet hos de BMW-handlare jag besökt. De är värst bland mina återförsäljarkontakter. De andra kommer ofta inte långt efter. Känner många gånger att OJ vad lätt det skulle vara att överträffa en bilhandlare eller servicecenter med knappt inga ansträngningar alls. Tillochmed jag skulle klara det.

Steg 1 var tillgänglig, svara i telefon svara på mejl och behandla kunden som om de skall köpa bil eller tjänst. Svara rätt och meddela att vi inte vet och återkommer inom kort med rätt svar.

Steg 2 uppdatera kund om problem uppstår i god tid inte när kund försökt själv i flera timmar eller dagar.

Steg 3 var ödmjuk. Här är BMW sämst av alla, bara en massa wannabees.

Finns säkert fler saker men dessa tycker jag är grundläggande.

Tesla är jätte bra när man väl kommer i kontakt, men innan dess är det frustrerande det kan ibland vara väldigt svårt att få kontakt.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

jonas skrev:
Fast ärligt talat är det inte svårt att slå bemötandet hos de BMW-handlare jag besökt. De är värst bland mina återförsäljarkontakter. De andra kommer ofta inte långt efter. Känner många gånger att OJ vad lätt det skulle vara att överträffa en bilhandlare eller servicecenter med knappt inga ansträngningar alls. Tillochmed jag skulle klara det.

Steg 1 var tillgänglig, svara i telefon svara på mejl och behandla kunden som om de skall köpa bil eller tjänst. Svara rätt och meddela att vi inte vet och återkommer inom kort med rätt svar.

Steg 2 uppdatera kund om problem uppstår i god tid inte när kund försökt själv i flera timmar eller dagar.

Steg 3 var ödmjuk. Här är BMW sämst av alla, bara en massa wannabees.

Finns säkert fler saker men dessa tycker jag är grundläggande.

Tesla är jätte bra när man väl kommer i kontakt, men innan dess är det frustrerande det kan ibland vara väldigt svårt att få kontakt.
Prova att besöka Porsche Center i Göteborg så kommer du få en ny ledare i din lista...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

danni skrev:
Prova att besöka Porsche Center i Göteborg så kommer du få en ny ledare i din lista...
Däremot Porschecenter i Stockholm har varit hur hjälpsamma som helst när jag varit förbi med min gamla 968 och köpt delar för några tior.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Bilförsäljare är de absolut sämsta försäljarna, med hästlängder. De ignorerar en totalt om man går in och tittar slår ett get öga på nya bilar, tex vid service besök. De "glömmer" ta kundupogifter om jag lyckas prata med dem eller tom tar mig tid att provköra. De återkommer aldrig med frågor efter ett besök, förmodligen pga att de "glömde" ta kunduppgifter ovan.
Ska man sedan slå till så måste man totalt ignorera priset på "rutan" det har nämligen inget med vad bilen kommer kosta dig. Du måste prutta och trixa, helst ska du ha en inbytes bil så att affären går att krångla till ännu mer.

Servicen på MB är också en speciell upplevelse. Förmodligen börjar de den med att kolla hur mycket kredit det finns på ditt kort och tar det som betalning. Det där med lånebil får du lösa själv, "det är väl inte vårat fel att du lämnar in bilen".
Skriv svar