På spaning i Kalifonien.
Har nyligen varit i Kalifonien och bl.a. besökt Teslafabriken vilket var mycket trevligt. Har samma bild som när jag besökte Volvofabriken för några år sedan. Ett tempo som inte förefaller alltför stressande. Mer intressant är Musk`s ide om att en stor del av detaljerna ska produceras "inhouse". Kommer detta att bli nästa stora trend inom industrin?
När jag reste runt i Kalifornien såg jag inte överdrivet många Tesla. Tvärtom. Vilket jobb som ligger framför Tesla när bilflottan i form av en massa V8-or ska bytas mot elbilar. Att det är nödvändigt är inte svårt att förstå med tanke på smoggen som ligger över San Fransisco.
Såg en intressant nummerskylt! Blir det Toyota som blir Teslas nya stora samarbetspartner?
Teslas nya partner??
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Teslas nya partner??
Tesla levererade batterier och drivlina till Toyotas Rav4 ev tidigare (fortfarande?) när de behövde bygga elbilar för Kalifornien men de bilarna såldes som sagt bara där och ingen annan stans i världen. Lite som Mercedes fast väldigt begränsad upplaga.
Re: Teslas nya partner??
Tesla sa upp det samarbetet för något år sedan.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS