Tesla product unveiling on the 17th

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla product unveiling on the 17th

Inlägg av Bjelke »

Iceman skrev:
Kanske nya roadstern?

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Vore ju riktigt trevligt, och ingen helt dålig gissning faktiskt :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

Tror som många andra någon form av iterativ förbättring på Model S/X.
Kräver lite investering och håller upp intresset/försäljningen fram till dess 3 börjar rulla av tillverkningsbandet.

Att få in cash tror jag är det som håller Elon vaken på nätterna just nu.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare

Inlägg av Alfred »

Håller helt egoistiskt tummarna för AP2 och att de fått upp volymerna på nya batteripacket så att det är dags för vanliga 100D.

Samt naturligtvis att de därför tar bort 90D och gratis uppgraderar alla ordrar som väntar på leverans.

Finns en liten liten risk att inte allt detta infrias, men bara jag får AP2 blir jag nöjd! :)
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Daoops skrev:
Jag gissar på att GM hoppar på Superchargertåget med en initial investering. Och pris per kWh lanseras.
Min andra gissning skulle vara att den tredje sponsorn till Gigafactory ger sig till känna. Google kanske?
Vad i de alternativen skulle vara en produkt?
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Bjelke skrev:
Iceman skrev:
Kanske nya roadstern?

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Vore ju riktigt trevligt, och ingen helt dålig gissning faktiskt :)
$10k för att reservera en roadster skulle ge ett välbehövligt kapitaltillskott för 3-produktionen.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

LarsL skrev:
- Model Y kommer förmodligen inte släppas innan Model 3 har börjat levereras stadigt. Det finns ingen poäng med att ha ytterligare en kommande produkt som de inte kan sälja. Dessutom borde de blåsa upp den lika mycket som Model 3 med lite köer och grejer... :)

- Autopilot II med HUD är ju lagom stor så helt klart en möjlighet.

- Du kan nu köpa bilen billigare men utan fri SC laddning livet ut, Tesla Store öppnar där du kan köpa SC credits.

- Dragkrok till Model S, går att eftermontera på alka bilar ute i fältet. Jaja, ungefär samma nivå som laddluckan.
En roadster skulle boosta intresset för Tesla och gagna S/3/X.

Dragkrok till S vore galet välkommet.
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare

Inlägg av Stefan »

dstr skrev:
Daoops skrev:
Jag gissar på att GM hoppar på Superchargertåget med en initial investering. Och pris per kWh lanseras.
Min andra gissning skulle vara att den tredje sponsorn till Gigafactory ger sig till känna. Google kanske?
Produkter kan vara:
1) Drivlinan
2) Kunskap hur man bygger batterifabrik
3) Alla EV med typ2 kan ladda från supercharger, dvs access till ladd nätverket
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Stefan skrev:
dstr skrev:
Daoops skrev:
Produkter kan vara:
1) Drivlinan
2) Kunskap hur man bygger batterifabrik
3) Alla EV med typ2 kan ladda från supercharger, dvs access till ladd nätverket
Det är olika kontaktytor på typ2 och Teslas supercharger så det är inte möjligt om inte tillverkaren har gjort kontakten efter Teslas standard från början
MaLund13

Inlägg av MaLund13 »

Funderar lite på ordvalen i hans tweet 8-) När P100D släpptes skrev Elon "Tesla product announcement at noon California time today", nu är orden istället "Tesla product unveiling on the 17th..."
Unveil tycker jag låter mer som att man visar upp en ny produkt snarare än en uppgradering av befintlig sådan. För det passar announcement bättre, och P100D var ju just en uppgradering av drivlinan.
Samtidigt vore det ganska märkligt om vi får se en ny modell, för såvitt jag vet är det väl inte tal om något fysiskt event, och alla andra modeller presenterades ju på fysiska event (ev Roadster undantaget)? Model 3-eventet kallades förövrigt för "Model 3 Unveil" :geek: Men å andra sidan, drivlina, dragkrok mm kan ju också anses vara produkter...
Spåkulan får stå ut med frekventa besök från oss den kommande veckan...
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Antingen så vill Elon chocka oss med lite nytt om 3:an, eller så är det buss/lastbil (eller möjligen Y/Roadster, men det känns som konstig tajming).
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jag undrar om det är detta evenemang de som gjort tio värvningar blir inbjudna till. Med tanke på att programmet slutar 15 oktober så är det rätt kort om tid att packa resväskorna.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

bylund skrev:
Jag undrar om det är detta evenemang de som gjort tio värvningar blir inbjudna till. Med tanke på att programmet slutar 15 oktober så är det rätt kort om tid att packa resväskorna.
Ja det vore ju bara taskigt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

bylund skrev:

Med tanke på ordvalet så borde i så fall de redan veta om vad det handlar om eller fått en inbjudan. Har inte hört om något sådant och det borde kommit ut på något av forumen.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare

Inlägg av Challe76a »

Ny färg på bilarna....vitt kommer tillbaka.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

I oktober lanseras följande gissar jag:
1. HUD AP2.0
2. 100D(115kWh?)
3. Powerwall 2.0
4. Kula till S

En intressant nyhet vore att ha följande storlekar på batterierna
1. 75kWh(är uppgraderingsbart till 95kWh)
2. 95kWh(är uppgraderingsbart till 115Kwh)
3. 115kWh

Det som talar för detta är att Gigafactory nu tillverkar nya 2170 batterier som kan användas till större batteripack.
Det som talar mot detta är att Elon uttalat sig tveksam till större batterier än 100kWh.

2015 sa Elon:
Teslachefen Elon Musk berättar i en intervju med dansk tv att räckvidden förbättras snabbt. Redan 2017 kan en Tesla köras 100 mil på en laddning och 2020 förväntar sig Elon Musk att räckvidden utökats till 120 mil.
http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... m-nagra-ar

Intressant är att 60kWh inte längre erbjuds på modell X. Där är redan 75kWh instegsmodellen.
Senast redigerad av Zalman3, redigerad totalt 1 gånger.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Zalman3 skrev:
I oktober lanseras följande gissar jag:
1. HUD AP2.0
2. 100D(115kWh?)
3. Powerwall 2.0
4. Kula till S

En intressant nyhet vore att ha följande storlekar på batterierna
1. 75kWh(är uppgraderingsbart till 95kWh)
2. 95kWh(är uppgraderingsbart till 115Kwh)
3. 115kWh

Intressant är att 60kWh inte längre erbjuds på modell X. Där är redan 75kWh instegsmodellen.
Det skulle vara spännande med 115 kWh men Elon har tidigare sagt att när de nya 2170 batterierna börjar produceras ska de först till Tesla energy, sen till utveckling och användning i Model lll och först efter det i Model S och Model X vilket han trodde skulle ske först nio månader efter att batterierna började användas vilket tyder på att de kommer hösten 2017. Dock sa Elon även att han inte hade planer på att göra större batterier än 100 kWh vilket gör att de kanske förbättrar batteripacketet på andra sätt än att få in så mycket energi som möjligt.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Bild
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Zalman3 skrev:
2015 sa Elon:
Teslachefen Elon Musk berättar i en intervju med dansk tv att räckvidden förbättras snabbt. Redan 2017 kan en Tesla köras 100 mil på en laddning och 2020 förväntar sig Elon Musk att räckvidden utökats till 120 mil.
http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... m-nagra-ar

Detta sa Elon dock efter att de hade diskuterat ett nytt rekord på 80 mil som hade gjorts med en Model S med 85 kWh batteri så 100 mil går nog nästan att göra med 100 kWh batteriet.
Användarvisningsbild
Jojje167
Teslaägare

Inlägg av Jojje167 »

Screenshot_20161009-230204.png
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Najs :D
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Är dock lite osäker på Elons "unexpected by most" då det inte är precis förvånande att Tesla skulle börja leverera bilar med 2.0 nu i höst...
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Eftersom det verkar vara HUD/AP2 som lanseras den 17 oktober tycker jag att snyggast hade varit att
ha kablage klar from 1 augusti tillverkade bilar, ge en gratis voucher till de som köpt sin bil from 1 september.

Grunden i en kundrelation är att ge kunden känslan att Tesla hela tiden överträffar kundens
förväntningar.

Och inte som säljare av ICE bilar som inte har en aaaaning om att om en vecka så
kommer det en bilmodell som är dubbelt så bra och hälften så dyr...

EDIT:
Lyckades rätt med tajmingen, beställde min S60D i september till lågt pris, och kommer att få nya HUD/AP2 :lol:
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Zalman3 skrev:
Eftersom det verkar vara HUD/AP2 som lanseras den 17 oktober tycker jag att snyggast hade varit att
ha kablage klar from 1 augusti tillverkade bilar, ge en gratis voucher till de som köpt sin bil from 1 september.

Grunden i en kundrelation är att ge kunden känslan att Tesla hela tiden överträffar kundens
förväntningar.

Och inte som säljare av ICE bilar som inte har en aaaaning om att om en vecka så
kommer det en bilmodell som är dubbelt så bra och hälften så dyr...

EDIT:
Lyckades rätt med tajmingen, beställde min S60D i september till lågt pris, och kommer att få nya HUD/AP2 :lol:
Om det är som källan påstår så har de installerat hårdvaran sen ungefär första september och om de nu ska presentera det den 17e så har de ändå producerat i två veckor med den nya hårdvaran innan de berättar. Det är flera här på forumet som beställde sin bil redan i augusti men deras bilar gick inte i produktion förrän i början av september vilket gör att de kanske får hårdvaran. Visst skulle det vara snyggt om de även gör det möjligt att uppdatera för de som fått sina bilar producerade ännu tidigare men var ska man i så fall dra gränsen, var man än sätter den så kommer de som missar det bli missnöjda. Jag tror fler accepterar det om Tesla säger att alla bilar producerade från 1:a september har det än att alla som beställt efter ett visst datum kan uppdatera men om du beställde lite tidigare så kan du inte.
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare

Inlägg av bat »

Om det inte är en helt ny produkt och AP-relaterat gissar jag vilt på samarbete med Nvidia annonseras samt att de har nu hårdvara i bilen för full autonomitet. Men sedan är det den där lilla grejen med mjukvaran som ska till så i verkligheten blir det först om 2 år när Model 3 börjat komma ut i större volymer.
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Personligen tror jag inte på AP 2.0. Jag tror det är en fristående produkt. Den som lever får se!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Skriv svar