Min kollega ska eventuellt köpa en Model S som finns hos KVD.
Då slog det mig att den kanske inte hade rätt hårdvara för Autopilot.
Jag tror att jag läst i något inlägg om en webbsida eller lista med VIN-nummer och vilken standardutrustning som de har (typ AP-hårdvara, självstängande laddlucka, nya fronten, mm).
Men, jag lyckades inte hitta något liknande när jag sökte här på forumet eller generellt på webben.
Är det någon som känner till listan som jag hänvisar till?
Lista över vilka Model S som har Autopilot-hårdvara
Moderator: Redaktion
Re: Lista över vilka Model S som har Autopilot-hårdvara
Gränsen för installerad hårdvara ifrån fabrik gick i oktober 2014, dvs äldre bilar har inte rätt hårdvara.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tack, denna var kanonbra!DSV skrev:Denna kanske?: https://sites.google.com/site/teslamoto ... ns-by-year

Ca vin 56000. Ser man lilla fyrkantiga radarloben i mitten under stötfångaren då har den det. Alla D versioner.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Jag har chassinummer 50239 och har AP. En av de första, men det kan nog finnas bilar under 50000 som har AP.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Titta på bilder spakarna är helt anorlunda i bilar med AP
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se