Betydligt bättre än tidigare upplever jag den som iallafall!
Tycker du att webbläsaren har blivit bättre med V.8? Inte att jag har surfat jättemycket (den tiden har jag inte), men jag har testat lite i alla fall. Jag tyckte inte att det var någon som helst skillnad mot tidigare.
Precis.
Innan var den..ja Hopplös räcker nog inte till.
Efter V.8 så är den faktiskt användbar, iallafall hjälpligt.
Om de faktiskt gjort något med den, eller om det bara är skärmen som blivit snabbare osv kan jag inte svara på dock.
Placebo kanske t.om?
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Kanske, jag ska ut och testa nu. Svårt när man inte kan jämföra med hur det var innan. Däremot så känns min skärm inte alls snabbare än tidigare, tvärtom skulle jag vilja påstå. Inte så att det laggar jättemycket, men tillräckligt för att man uppfattar det som trögt. Allt har blivit lite ryckigt liksom. Jag får starta om en gång till.
EDIT: Har startat om skärmen och testat igen. Det är segt som vanligt. Webbläsaren är oanvändbar och responsen i pekskärmen är kass. Det känns som det ibland tar uppemot flera sekunder innan det händer nånting när man pekar på skärmen. Riktigt så mycket är det inte, men det räcker ju med en halv sekund för att man upplever det som långsamt. Måste vara hårdvaran i min "gamla" bil som inte orkar med riktigt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Är det bara min AP som kräver var 400m att jag ska sätta handen på ratten (motorväg)? Även fast jag har handen där så kräver den det tills jag börjar röra den ganska hårt. När den krävt så några gånger stängs Ap av för resten av resan. Tyckte AP var bra men nu är den ganska värdelös för den kräver att jag måste röra handen när den är på ratten men det borde väl max kräva att jag håller i den om jag nu åker rakt fram och inte behöver korrigera så mycket.
Du behöver inte röra handen eller snurra på ratten. Du behöver bara hålla tight nog att den känner att det blir ett litet motstånd i ratten.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Är det bara min AP som kräver var 400m att jag ska sätta handen på ratten (motorväg)? Även fast jag har handen där så kräver den det tills jag börjar röra den ganska hårt. När den krävt så några gånger stängs Ap av för resten av resan. Tyckte AP var bra men nu är den ganska värdelös för den kräver att jag måste röra handen när den är på ratten men det borde väl max kräva att jag håller i den om jag nu åker rakt fram och inte behöver korrigera så mycket.
Du behöver inte röra handen eller snurra på ratten. Du behöver bara hålla tight nog att den känner att det blir ett litet motstånd i ratten.
I min behöver jag bara peta till ratten lite nätt, så slutar den varna. Och jag kan köra påtagligt långa sträckor utan att hålla i ratten. De känns som längre än tidigare, men det kan som sagt vara placebo..
De först 4000 milen har jag bara behövt röra ratten med knät för att den ska sluta, men med V8 så krävs det hårdare tag och jag har testat att trycka rätt hårt med handen men 5 av 10 så funkar inte det utan måste röra den. Märker även att jag inte kan byta kanal på radion som förut med bara ett enkelt tryck utan måste hålla in knappen minst 1 sekund för att den ska reagera. Så i mitt fall känns det som ratten har blivit väldig trög.
Model S P100D
Model S S85D
Referral link: http://---
De först 4000 milen har jag bara behövt röra ratten med knät för att den ska sluta, men med V8 så krävs det hårdare tag och jag har testat att trycka rätt hårt med handen men 5 av 10 så funkar inte det utan måste röra den. Märker även att jag inte kan byta kanal på radion som förut med bara ett enkelt tryck utan måste hålla in knappen minst 1 sekund för att den ska reagera. Så i mitt fall känns det som ratten har blivit väldig trög.
För mig samma "känslighet" vid rörelse av ratten som förut, dock påtagligt längre mellan "kraven".
- grymt vad grym AP blivit
Är nu på väg mot Oslo från Skövde och det har inte varit mycket jag gjort hittills
Fick precis ett "flash" i ögonvrån... Mycket tydligare om att man ska ta i ratten nu!
Jag var ute och testade. Det spelar ingen roll hur du trycker. Det viktiga för AP är att den känner att du är med och den känner motstånd i ratten. Ett litet lätt, snabbt drag räcker, sedan kan du släppa igen. Samma vid omkörning. Blinkers och ett kort, snabbt drag i ratten så byter bilen fil utan vidare handpåläggning.
Det har nog varit så tidigare också men jag har inte vetat om det.