Vilken underbar morgon

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare

Vilken underbar morgon

Inlägg av Gretsch »

Solen tittar fram och lyser upp denna underbara värld vi lever i , dricker mitt kaffe och njuter av den varma drycken. Har fått sparken från ett jobb och min flickvän ska flytta ifrån mig men vad gör det, jag har ju min Tesla så jag tror jag tar en tur och njuter av denna underbar morgon. Tack
Användarvisningsbild
Musikmannen66
Teslaägare

Re: Vilken underbar morgon

Inlägg av Musikmannen66 »

Ja jag förstår din känsla. Det är som om allt annat bleknar bredvid min tesla. Den stora euforin infinner sig och man blir harmonisk.
Model S 75 . Svart med taklucka
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Först tänker jag att jag lider lite med dig men sen funderar jag på om det är så att du bara har mist ett jobb av många och kanske flickvännen inte var den personen som lyfte dig och fick dig att sväva. Nyttja du den förmånen du har att kunna ta en sväng i din underbara bil. Ta in solens energi och njut av stunden! Vem vet, kanske du träffar någon på din lilla biltur som måhända tar dig till Venedig eller något annat trevligt ställe... 8-) :P
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

Nu är jag visserligen lyckligt gift men nog är det ju så att ägandet av en Tesla ger lite pluspoäng när man söker en ny respektive. Jag inbillar mig också att kompatibiliteten, åtminstone i mitt fall, är något högre i de fall där den andre personen är intresserad av Teslan än om det istället vore en hårt trimmad och stylad Volvo 240...
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Gretsch skrev:
Solen tittar fram och lyser upp denna underbara värld vi lever i , dricker mitt kaffe och njuter av den varma drycken. Har fått sparken från ett jobb och min flickvän ska flytta ifrån mig men vad gör det, jag har ju min Tesla så jag tror jag tar en tur och njuter av denna underbar morgon. Tack
Teslan kan hjälpa en genom svåra perioder! Själv var motivationen att bli färdig med morfintabletter efter en jobbig operation eftersom jag inte får köra Teslan när jag tar dom tabletterna :D nu har jag lyckats tygla smärtorna och bytt ut dom med glädjen att få köra Teslan, bästa bilen ever :!:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

Vi är ju ett par som har fått spontanragg i våra Teslor så det kommer nog gå bra, i alla fall att få ett ragg - sen kanske man via bilen inte hittar den ultimata kärleken utan det kan finnas andra aspekter på det hela.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

kangru skrev:
Vi är ju ett par som har fått spontanragg i våra Teslor så det kommer nog gå bra, i alla fall att få ett ragg - sen kanske man via bilen inte hittar den ultimata kärleken utan det kan finnas andra aspekter på det hela.
Appen och bilen kan ju det mesta, kan man inte spåra partner och be bilen köra till hen själv?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare

Inlägg av Gretsch »

Jag fick lite feeling i morse och var tvungen att skriva av mig lite om livets negativa saker och då fick ni sektmedlemmar ta del av det, hoppas att det var ok! Nu är det så att jag och min flickvän ska försöka som särbo och jobbet får jag tillbaka i november, så saker och ting faller på plats ibland och jag är så %¤#"/&! glad att jag köpte Teslan den är min ljuspunkt i tillvaron när det ser mörkt ut , Jag tror att många med mig känner samma sak :D
Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare

Inlägg av Simon »

Men alltså... är det inte svårt att äga en tesla om man inte har ett jobb?
Eller ja, det går väl att vinna på lotteri eller ärva pengar också...
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

Simon skrev:
Men alltså... är det inte svårt att äga en tesla om man inte har ett jobb?
Eller ja, det går väl att vinna på lotteri eller ärva pengar också...
Har man köpt den är det ju relativt lite pengar som behöver lämna plånboken varje månad jämfört med en ice-bil.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Gretsch skrev:
Jag fick lite feeling i morse och var tvungen att skriva av mig lite om livets negativa saker och då fick ni sektmedlemmar ta del av det, hoppas att det var ok! Nu är det så att jag och min flickvän ska försöka som särbo och jobbet får jag tillbaka i november, så saker och ting faller på plats ibland och jag är så %¤#"/&! glad att jag köpte Teslan den är min ljuspunkt i tillvaron när det ser mörkt ut , Jag tror att många med mig känner samma sak :D
Jag har tagit bilen och bara ut och åkt flera gånger i livet, med typ samma anledningar, och med den här bilen blir det ju snudd på gratis (förr var det inte så gratis att ta en "liten" tur på typ 100 mil som
det blev ibland för mig, speciellt när man var ung och inte hunnit bygga upp en ekonomi typ).

:)

/Micke
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Kombinationen Tesla och halvfrustrerad ägare är tyvärr inte särskilt hälsosamt sistnämndes körkort. ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Johanna

Inlägg av Johanna »

Jag undrar om det kan vara så att sambon blir särbo och att jobbet behöver en paus från dig just pga Teslan? ;) ;)

/ sambo till nybliven Teslaägare
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

:D
Johanna skrev:
Jag undrar om det kan vara så att sambon blir särbo och att jobbet behöver en paus från dig just pga Teslan? ;) ;)

/ sambo till nybliven Teslaägare
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare

Inlägg av Gretsch »

Är det så du känner i ditt förhållande med en tesla ägare ? :D
Johanna

Inlägg av Johanna »

Frågan är om vi ens är i ett förhållande, känns inte som det finns plats för 3 :lol:
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare

Inlägg av Gretsch »

Skaffade dig en egen Tesla så har du ett förhållande .
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare

Inlägg av far1far2 »

Måntro om inte nya horisonter och nivåer har nåtts i detta forum och bland oss som tillhör TTSA-"The Tesla Salvation Army"!?
Underbara saker händer ännu här i världen. Dillon Nobelpriset!!! Jojo! Poesin har smugit sej in även här. Eller förresten -jag tror att vi som njuter undermedlet Tesla har den ådran i oss. Något överjordiskt. Åtminstone upplever en gammal skruttgubbe det själv när jag glider ut på vägarna med mitt njutningsmedel.

Förr var det lukt av olja , bensin
och ett bolmande giftmoln bak ICE-in.
Nu ibland alla ICE-miljoner
jag glider driven av elektroner.

Jag trampar pedalen i Teslan och njuter
och om mej behagar, jag trycker och skjuter
förbi allt som rullar på fyra hjul!
Utan avgaser! Det är nyttigt och kul!
osv osv
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
mati