Stannade till på Torp och skulle ladda 15 min innan jobbet i Uddevalla. Jag hade kört en timma och hade 27 km kvar i batteriet
Det började bra och efter 5 minuter så var det ca 95 kw effekt i kabeln. Jag gick då och shoppade lite snacks för även jag behövde "charga"
När jag kom tillbaks efter en kvart så var det bara 23 kw effekt i laddningen i min tre veckor gamla S60 och jag hade 143 km i batteriet.
Hade väntat mig mer tryck i systemet då jag var ensam på laddstolpen.
Är det någon som har en bra förklaring?
Har för övrigt kört 260 mil på tre veckor och är sjukt nöjd med bilen.
Ska göra två små garantiärenden imorgon -visslande taklucka över 80 km/h och vä backspegel som inte alltid går hela vägen ut
/Magnus
Supercharger utan superpower
Moderator: Redaktion
- Musikmannen66
- Teslaägare
Re: Supercharger utan superpower
Ingen aning tyvärr. Med det kanske spökade i Superchargers ikväll? Vid InfraCity laddare 1A fick jag starta laddningen tre gånger innan den ville börja ladda.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
- Gustafsson
- Teslaägare
Borde motsvara ca 35% av totala batterikapaciteten på 75kWh. Då brukar man nog ligga över 90 kW i.a.f.
Passa på att fråga, men testa nån mer gång först om du hinner...
Passa på att fråga, men testa nån mer gång först om du hinner...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
I går avbröts laddningen vid SuperC utan för mig känd orsak. Har aldrig drabbat mig tidigare.
Tillfällighet? Bug i 8:an?
Tillfällighet? Bug i 8:an?
Range mode på under timmen du körde?
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
- Musikmannen66
- Teslaägare
Klurigt det här. Jag hade inte range mode.
Fick en uppmaning att ladda när jag stannade vid Torp .att om jag inte laddade så kunde batteriet bli kallt vilket inte är bra
Fick en uppmaning att ladda när jag stannade vid Torp .att om jag inte laddade så kunde batteriet bli kallt vilket inte är bra
Model S 75 . Svart med taklucka