Det stämmer nog att folk kommer på flera sätt störa och utmana självkörande bilar i trafiken.
Menar att autonomabilen har svårt att hävda sin rätt med ett finger i luften eller skälla på den andra föraren som betett sig illa.
http://www.di.se/nyheter/studie-sjalvko ... ngsmarken/
Vågar nån tillverkare att programmera in lite aggressivitet och bryta lite lagar i sina bilar?
Självkörande bil = Fegis
Moderator: Redaktion
Re: Självkörande bil = Fegis
Automatisk tuta och helljus på de som byter fil för nära borde vara obligatoriskt.. Lite bromsljus blink och spolarvätska på de som ligger för nära bakom också såklart. 

Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Jag har också funderat över det. En snäll och försiktig autonom bil är lätt att sabotera för genom att bara ställa sig i vägen eller lägga nåt hinder på vägen. Klart att sånt kommer att hända. Frågan är bara hur stort problem detta kommer att vara i framtiden.
Kameror som kan registrera lagbrott och rapportera till en centralavdelning för bötfällandet, ungefär som fartkameror. Blir lite storebror ser dig men det är nog svårt att undvika ändå. För hur det än blir så kommer du aldrig få rätt emot en autonombil om du skulle krocka med den, så jag skulle akta mig för att mucka med en.
Men jag tror också att autonoma bilar kommer vara riktigt försiktiga. De blir lite som Googles bil som kryper fram lite försiktigt i 30-40km/h och överanalyserar allt den ser.
Men jag tror också att autonoma bilar kommer vara riktigt försiktiga. De blir lite som Googles bil som kryper fram lite försiktigt i 30-40km/h och överanalyserar allt den ser.
och tvärtom, manu_pilot bilar vars förare sitter och blänger i mobilen vid en korsning och bara står still, ser det mycket oftare än aggressiva dito
ms 76132 "Eleamore"