Ännu en ofattbart konstigt skriven och dåligt reserchad artikel om elbilismen i ViB.
Var bara tvungen att kommentera.

Moderator: Redaktion
Jag kan förklara: Det är väldigt vanligt i ungdomen att man är "revolutionär". När hjärnan i 16-20-årsåldern är fullt utvecklad så att den kan tänka och resonera som en vuxen får unga vuxna ofta problem att navigera sig i samhället på grund av bristande erfarenhet. Precis som vuxna reagerar de på orättvisor i samhället, men skillnaden mellan vuxna och ungdomar är att de senare saknar erfarenhet och förstår därför inte problemen i ett större sammanhang.Pontus skrev:Men när man läser sådant här så blir jag alltid nyfiken och vill veta hur han tänkte.
Det finns naturligtvis undantag åt båda håll - ungdomar som överraskar med förståelse och insikt, och en aldrig sinande mängd vuxna som framstår som kompletta dumskallar.Larofo skrev:Herr X, bra skrivet och jag håller med dig väääldigt mycket.
Även om det finns en hel del unga personer som verkar vara både mer kloka och erfarna än vissa äldre individer.
Det är svårt att hitta på en bra lösning - det enda som jag ser att svenska skattebetalare kan göra för att hjälpa upp i situationen är att subventionera svenska företag att med rumänsk arbetskraft bygga fabriker i Rumänien som bara får lov att anställa fattiga rumäner. De som sedan kommer till Sverige för att tigga skickas omedelbart till dessa fabriker och ombedes söka jobb. Då har vi löst både det kortsiktiga och långsiktiga problemet för dessa individer. Ingen gyllene lösning, men att ge dessa individerna jobb är helt nödvändigt för att återställa deras självkänsla och skapa förutsättningar för dem att klara sig på egen hand. Genom att svenska företag får möjlighet att ha dessa subventionerade individerna anställda, får skattebetalarna tillbaka en del av "investeringen" och gör projektet lättare att sälja in hos opinionen.Larofo skrev:Tänkte så sent som idag på vad det gör med en människa som sitter och tigger hela dagarna, dag efter dag efter dag. Själv skulle jag nog bli lite deppig redan efter första dagen.
Jag också. Men det svenska medieklimatet gör detta nog mindre och mindre sannolikt. De mediala dreven mot politiker gör att framgångsrika, karismatiska, kunskapsrika och ambitiösa entreprenörer håller sig långt borta. Sådana individer är dessutom kopiöst eftertraktade i arbetslivet där de gärna tjänar flera gånger politikernas löner.Larofo skrev:Jag skulle vilja ha en Elon Musk light inom svensk politik. Som ser till helheten och löser problem mha nya ideér, intelligens och ett stort mod.
Han eller hon skulle i princip kunna tillhöra vilket parti som helst. Jag skulle rösta.
Done.Larofo skrev:Till sist, du kanske bör ta bort bilden på den oupplyste killen, så vi inte hänger ut folk allt för mycket.
Rent spontant känns det som om den idén är klart mycket bättre än det förlängda lidande somHerr X skrev:Det är svårt att hitta på en bra lösning - det enda som jag ser att svenska skattebetalare kan göra för att hjälpa upp i situationen är att subventionera svenska företag att med rumänsk arbetskraft bygga fabriker i Rumänien som bara får lov att anställa fattiga rumäner. De som sedan kommer till Sverige för att tigga skickas omedelbart till dessa fabriker och ombedes söka jobb. Då har vi löst både det kortsiktiga och långsiktiga problemet för dessa individer. Ingen gyllene lösning, men att ge dessa individerna jobb är helt nödvändigt för att återställa deras självkänsla och skapa förutsättningar för dem att klara sig på egen hand. Genom att svenska företag får möjlighet att ha dessa subventionerade individerna anställda, får skattebetalarna tillbaka en del av "investeringen" och gör projektet lättare att sälja in hos opinionen.
Sant! Och alla Elon lights där ute gör ju rätt mycket nytta i industrin/näringslivet.Herr X skrev:Sådana individer är dessutom kopiöst eftertraktade i arbetslivet där de gärna tjänar flera gånger politikernas löner.