Nedräkningen har börjat. Eller säger man uppräkningen?
Ni som tittar på mobilen får vrida skärmen för att få landscape-visning, annars syns inte räknaren. Iaf inte i min iphone.
https://www.tesla.com/sv_SE/electricroa ... edirect=no
5 miljarder km / 163000 teslor på vägarna = 3000 mil/bil. Låter väl rimligt?
Snart 5 miljarder km
Moderator: Redaktion
Re: Snart 5 miljarder km
Egentligen ganska ointressant då man bara kan köra AP i enkla situationer änn så länge.
Det är väl att det har sparat ganska många miljoner liter fossilt bränsle som är det största med antalet km som avverkas av TeslabilarnaBeigler skrev:Egentligen ganska ointressant då man bara kan köra AP i enkla situationer änn så länge.
Men autopiloten är igång i backgrunden hela tiden och lär sig. Ingen annan tillverkare har denna funktion och kommer därför ha ordentligt svårt att komma ikapp Tesla.Beigler skrev:Egentligen ganska ointressant då man bara kan köra AP i enkla situationer änn så länge.
Tror man kan få ut mer intressant data fär bilen inte kör på AP ja och dessa mil är ju alla mil, både med AP aktiverad och inte så det är inte alls ointresant.Beigler skrev:Egentligen ganska ointressant då man bara kan köra AP i enkla situationer änn så länge.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Var lite snabb och tog för givet att det rörde sig om km med AP.
Självklart intressant med miljöaspekten. Fleetlearning tror jag dock blir intressant först när man låter bilen lära sig av mer avancerade situationer. Att titta på samma situation om och om igen är knappast speciellt lärorikt. Det kan nog de andra ta ikapp ganska snabbt.
Hoppas du har rätt med att den lär sig även med AP avstängd.
Självklart intressant med miljöaspekten. Fleetlearning tror jag dock blir intressant först när man låter bilen lära sig av mer avancerade situationer. Att titta på samma situation om och om igen är knappast speciellt lärorikt. Det kan nog de andra ta ikapp ganska snabbt.
Hoppas du har rätt med att den lär sig även med AP avstängd.