Vilka färjelinjer kan man ladda på?
Moderator: Redaktion
Vilka färjelinjer kan man ladda på?
Jag har läst i någon tråd om någon som laddat på färjor. Jag ska snart åka Trelleborg -> Rostock och det hade varit praktiskt att komma fram full. Jag mailade TT-line, men tji fick jag. Enligt kundtjänst går det inte.
Var/hur har ni andra lyckats?
Re: Vilka färjelinjer kan man ladda på?
Har åkt Helsingborg-Helsingör, Rödby-Puttgarden, Trelleborg-Sassnitz, Rostock-Gedser samt nästa vecka Trelleborg-Rostock (T o R) och har ofta ställt frågan om man kan ladda elbil men alltid fått tummen ner:( Oftast inte behövt ladda pga närheten från bostaden men alltid frågat för att veta.
Tror att man är rädda för någon tidigare brand av en elbil för något år sedan.
Nästa vecka, fredag 23.55?!leiflodde skrev:Har åkt Helsingborg-Helsingör, Rödby-Puttgarden, Trelleborg-Sassnitz, Rostock-Gedser samt nästa vecka Trelleborg-Rostock (T o R) och har ofta ställt frågan om man kan ladda elbil men alltid fått tummen ner:( Oftast inte behövt ladda pga närheten från bostaden men alltid frågat för att veta.
Veckan efter 2/11 22:00 tror jag tiden är och skall som längst till bl.a. Rzeszów ca 5 mil från Ukrainska gränsen... långt från SC men kan andra kan väl jagdstr skrev:Nästa vecka, fredag 23.55?!leiflodde skrev:Har åkt Helsingborg-Helsingör, Rödby-Puttgarden, Trelleborg-Sassnitz, Rostock-Gedser samt nästa vecka Trelleborg-Rostock (T o R) och har ofta ställt frågan om man kan ladda elbil men alltid fått tummen ner:( Oftast inte behövt ladda pga närheten från bostaden men alltid frågat för att veta.

Tråkigt att komma fram full om du ska köra efteråtdstr skrev:Jag har läst i någon tråd om någon som laddat på färjor. Jag ska snart åka Trelleborg -> Rostock och det hade varit praktiskt att komma fram full. Jag mailade TT-line, men tji fick jag. Enligt kundtjänst går det inte.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
I alla fall inte på Gotlandsfärjorna. Kalla handen i somras!
X100 lev.14/8-18.
Det är här AP 2.0 kommer in i bilden, ota.HelectriC skrev:Tråkigt att komma fram full om du ska köra efteråtdstr skrev:Jag har läst i någon tråd om någon som laddat på färjor. Jag ska snart åka Trelleborg -> Rostock och det hade varit praktiskt att komma fram full. Jag mailade TT-line, men tji fick jag. Enligt kundtjänst går det inte.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Bara full daily....HelectriC skrev:Tråkigt att komma fram full om du ska köra efteråtdstr skrev:Jag har läst i någon tråd om någon som laddat på färjor. Jag ska snart åka Trelleborg -> Rostock och det hade varit praktiskt att komma fram full. Jag mailade TT-line, men tji fick jag. Enligt kundtjänst går det inte.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Om det på något sätt ingick miljö- eller klimatskäl i beslutet att köpa elbil så är laddning på dieseldrivna färjor ingen bra idé. Lite som att skaffa ett fossildrivet elverk och ladda med...