Låsa upp laddport med Mobilen?
Moderator: Redaktion
Låsa upp laddport med Mobilen?
Om jag låser upp bilen från Appen i mobilen, låses även laddporten upp då?
Tänker mig scenariot att jag behöver ladda, men vet att jag kommer vara borta längre än vad laddningen tar (tänker här Destinationsladdare eller liknande).
Kan jag då lägga en lapp i rutan "Ring mig på 070-1234567 så låser jag upp laddporten"?
/Jocce
Tänker mig scenariot att jag behöver ladda, men vet att jag kommer vara borta längre än vad laddningen tar (tänker här Destinationsladdare eller liknande).
Kan jag då lägga en lapp i rutan "Ring mig på 070-1234567 så låser jag upp laddporten"?
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: Låsa upp laddport med Mobilen?
Om inte annat ger du ju den som vill ladda möjlighet att öppna den från mittskärmen om du låser upp bilen med appen 

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
varför inte använda "open port" på "Charge" fliken?
ms 76132 "Eleamore"
vigge50 skrev:
Absolut intressant läsning och vettiga saker att tänka på!

Jag har även delat ut på bland annat TeslaLunchen i Stockholm, lite "p-skivor" där man kan ställa in planerad färdigtid för laddning

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
12man skrev:varför inte använda "open port" på "Charge" fliken?
Den knappen finns inte i min app...
/Jocce
bylund skrev:Om inte annat ger du ju den som vill ladda möjlighet att öppna den från mittskärmen om du låser upp bilen med appen
Sant

Det optimala vore dock om man endast kunde lossa laddkabelns låsning.
/Jocce
Har du testat detta med kabel inkopplad? Den kan heta open port, unlock port, eller saknas beroende på vad bilen har för sig.Jocce skrev:12man skrev:varför inte använda "open port" på "Charge" fliken?
Den knappen finns inte i min app...
(och som sagt under "Charge", inte under "Controls")
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Så här ser det ut i min app. Bilen står parkerad på gatan utan sladd i för tillfället.

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
knappen ändras till start resp stop charge när sladden är i , har kollat, det vore läge med en chnge req på detta, finns plats för fler knappar där uppe
mitt fel ovan, '
testade också om porten blev unlocked i typ några sekunder vid stopcharge men njet
mitt fel ovan, '
testade också om porten blev unlocked i typ några sekunder vid stopcharge men njet
ms 76132 "Eleamore"