Tänkte åka Stockholm-Legoland (och tillbaka ) i sommar.
Några tips eller idéer? Sträckan Jung-Hjörring verkar vara problemet (?), eftersom Göteborg ännu saknar Supercharger. När är Tesla klara med Göteborg?
Det är bara ett servicecenter+sälj som byggs i Göteborg. Senaste budet är att det kanske är klart i april.
Men Mats (säljare i deras popup store i Göteborg) sa att det blir ingen Supercharger där.
När vi körde till Legoland var färjan Göteborg - Fredrikshavn det givna valet, men iom att det inte blir någon SC i Göteborg tror jag färgan Varberg - Grenå är det bästa alternativet. Det går också att åka runt via Öresundsbron.
Jag har lite samma problem som du, tänkte åka ner och titta på Formula E i Berlin och vill helst ta färjan Göteborg - Kiel. Men när det innte blir någon SC i Göteborg får det bli Trelleborg - Travemünde.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Det är 24 mil mellan Jung och Hjörring. Samt att färjan tar väl cirkus 8 mil av det totala? Det kan väl inte vara ett problem att köra den vägen även om du inte kan ladda i Götet?
Tror nog att det så småningom kommer en Superchargers i Göteborg. Superchargern vid service centret i Stockholm annonserades inte hellre specielt god tid. Vad jag kommer ihåg i alla fall.
Det är 24 mil mellan Jung och Hjörring. Samt att färjan tar väl cirkus 8 mil av det totala? Det kan väl inte vara ett problem att köra den vägen även om du inte kan ladda i Götet?
Precis... Jag har svårt att se problemet, eller så har jag grovt missuppfattat Teslans räckvidd... Kommer man inte 40 mil i laglig hastighet?
Precis... Jag har svårt att se problemet, eller så har jag grovt missuppfattat Teslans räckvidd... Kommer man inte 40 mil i laglig hastighet?
Jo, inga problem med fullt batteri, men det beror på hur länge vi pausar i Jung. Det skulle kännas bra att ladda upp lite i Götet, efter att ha laddat upp kanske upp till 70-80% i Jung.
Dessutom skönt att ha lite marginal när man kommer av färjan.
Tror nog att det så småningom kommer en Superchargers i Göteborg. Superchargern vid service centret i Stockholm annonserades inte hellre specielt god tid. Vad jag kommer ihåg i alla fall.
Vore intressant om det erbjuds möjlighet att ladda på båten. Kanske dags att ett större antal skriver och frågar så de får upp ögonen.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Nör jag frågade stena om ladda på båten via deras Facebooksida fick jag nej. Det var av säkerhetsskäl... Går säkert att fråga nör man kör på då jag inte greppar problemet. Å andra sidan kör vi ju Tesla så behovet av att ladda på båten är ju minimalt...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Jo, inga problem med fullt batteri, men det beror på hur länge vi pausar i Jung. Det skulle kännas bra att ladda upp lite i Götet, efter att ha laddat upp kanske upp till 70-80% i Jung.
Dessutom skönt att ha lite marginal när man kommer av färjan.
Totalt har du ca 16 mil mellan Jung och Hjörring. har du 70-80% så är det noll problem. Men är du orolig kan du ju ladda mer?
Rederier är negativa till elbilsladdning ombord sen en hemmabyggd elbil fattade eld under laddning ombord på en färja för några år sedan.
Det kan man förstå, De ha rinte koll på marknaden och de har ett rätt omfattande problem området redan som det är när det gäller säkerhet. Jag kan tänka mig att tesla måste prata med något i still med det norske veritas eller liknande för att få ett certifikat på att deras modell är ordentligt gjord för marint bruk, om inte annat av rent juridiska skäl.
Jag skulle fått ladda ombord på färjan Malmö-Travemunde, men det gick inte. Trefasuttagen ombord saknar nolla(?) och då vill inte bilens laddadapter vara med.