Sitter här och funderar på saker som vi kommer "sakna" när alla kör elbil. Har ni fler bilder eller förslag får ni gärna dela med dem. Om några år kan det ju vara för sent.
Såg nämligen denna bil framför mig nyss. Bilden är lite dålig.
Här ser ni det underbara avgasröret släpa i marken och ge lite fina blixtar. Den ljusa fläcken snett ner till vänster från avgasröret, är en blixt, som hänger ner i mitten. Kommer ni inte sakna dessa roande bilar med okunniga förare
Senast redigerad av Anders77, redigerad totalt 1 gånger.
Att ligga under bilen och byta avgassystem kommer jag definitivt att sakna! Använda vinkelslip för att få bort det gamla eftersom alla fästdetaljer har rostat ihop, och avgaspasta för att få det nya tätt...
Att ligga under bilen och byta avgassystem kommer jag definitivt att sakna! Använda vinkelslip för att få bort det gamla eftersom alla fästdetaljer har rostat ihop, och avgaspasta för att få det nya tätt...
Ja, det kommer behövas betydligt dyrare och farligare saker än avgaspasta för att täta batterikylsystemet.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Där tror jag att du är fel ute. Möjligheterna att det blir precis tvärt om är stora. Enda riktiga hotet är regulatoriskt, vilket antagligen ger sig i takt med att tekniken blir mer och mer generellt implementerad och pålitlig.
I och med elbilar som är självkörande blir fordonståg verklighet, vilket pressar upp effektiviteten mycket, kan man med de batteristorlekar som redan idag finns hade kunnat avsätta en fil för höghastighetsfordonståg. Det gör att man får ner trafiktätheten på riksvägarna ännu mer (än vad man gör med fordonståg) samtidigt som man höjer säkerheten och hastigheten.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Tomgång överhuvudtaget... I framtiden kommer vi med nostalgiska leenden att titta på kantstötta rostiga skyltar med texten "Tomgångskörning förbjuden" upphängda på bilmuseer. Och berätta för barnbarnen vad det var.
Stå på macken och trampa i utspilld bränsle medan man håller i ett kladdigt handtag och displayen visar vart dagslönen tog vägen. Och sedan upptäcka att man tog fel slang.
Stå på macken och trampa i utspilld bränsle medan man håller i ett kladdigt handtag och displayen visar vart dagslönen tog vägen. Och sedan upptäcka att man tog fel slang.
Det höga motorljud som uppstår när man försöker köra snabbare ifrån trafikljuset än Teslan som stod i filen bredvid, men som redan är på andra sidan korsningen av skäl som inte går att förstå.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21" Pearl | Model 3 SR+ 2019 Prince | Model 3 Performance Mars 2019 Dementor | Model S 90D 2017 Kalle | Model S 85D 2016