Musik i Teslan
Moderator: Redaktion
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Re: Musik i Teslan
Browsern i Teslan kan inte spela ljud alls eller? Jag tänker på web player i Spotify... Någon som provat att ladda den sidan?
Nu måste jag fråga en sak: går det på något sätt och vis att ansluta en gammaldags CD-spelare till systemet? En sådan bärbar, typ? Det skulle lösa en del problem för mig. Någon som vet?
Cheers
Cheers
Varför lägger du inte över musiken påett USB-minne? Det får rum en hel del CDn på ett sånt
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Nej, men du kan lägga dom på en diskett och plugga in en bärbar usb diskettläsare, se videon härJojo skrev:Nu måste jag fråga en sak: går det på något sätt och vis att ansluta en gammaldags CD-spelare till systemet? En sådan bärbar, typ? Det skulle lösa en del problem för mig. Någon som vet?
Cheers

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... f=10&t=822
Jo, Du har givetvis rätt, men då måste jag äga dyrbar tid åt att kopiera mina skivor på USB-stickan och detta mödosamma företag vill jag helst slippa. Men klart, går det inte lösa på annat sätt, blir det väl så. Tack för tipset, förresten!Bengt skrev:Varför lägger du inte över musiken påett USB-minne? Det får rum en hel del CDn på ett sånt
Det finns flera sätt att fixa det utan att slösa tid. Ett sätt är att installera iTunes på en PC och därefter mata in skivorna en i taget. Varje skiva tar några minuter att kopiera, du får allt uppdelat per skivalbum (även i windows filhanterare). När det är gjort köper du ett USB-minne och drar över de mappar du vill ha med i bilen.
Kingston har en serie som heter DTSE som smälter in fint i uttaget i mittkonsolen, storlekar upp till 64gb för 350kr. Blir mycket bättre än en gammal sunkig CD-spelare. Du slipper dessutom att ha en massa CD-skivor som samlar damm i bilen.
Kingston har en serie som heter DTSE som smälter in fint i uttaget i mittkonsolen, storlekar upp till 64gb för 350kr. Blir mycket bättre än en gammal sunkig CD-spelare. Du slipper dessutom att ha en massa CD-skivor som samlar damm i bilen.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
MC Red 85D såld
Om du absolut vill använda en CD-spelare så kan du använda en Bluetooth sändare eller FM-sändare som du kopplar till line-out eller hörlursutgången på CD-spelaren.
Men jag tror nog att det är värt besväret att rippa dina skivor till ett USB minne, hanteringen därefter blir ju så mycket smidigare än att krångla med skivor och adaptrar...
Men jag tror nog att det är värt besväret att rippa dina skivor till ett USB minne, hanteringen därefter blir ju så mycket smidigare än att krångla med skivor och adaptrar...
.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Fast är inte det du beskriver vanlig "radiostations-mode" i Rdio? Även med Teslas gratisabonnemang så kan jag söka och spela upp en viss låt men låtarna därefter är helt random i samma "genre". Man kan ju exempelvis inte spela upp ett helt album.Sjobelar skrev:Vet inte om det blev en missuppfattning, men följande fungerar iallafall: 1 skaffa Rdio abonnemang, 2 logga in Rdio i bilen, 3 tryck in högra övre rattknappen och säg "play John mayer vultures" - alla träffar i rdios databas listas på skärmen, tryck på första träffen och låten spelas. Däremot kan man inte lägga upp en egen spellista. Och som sagt, mycket mer musik på spotify så jag skulle mycket hellre ha en spotify app (med stöd för spellistor)
Model X P100D