Någon som använder Apple Watch?
Moderator: Redaktion
Någon som använder Apple Watch?
Hej på er.
Införskaffade en Apple Watch 2 idag och tänkte kolla om någon kör någon app till bilen på klockan. Vad jag kan se så finns det ingen officiell Tesla-app för klockan. Dock några varianter. Vad är era erfarenheter? Vilken app ska man ha till klockan?
Införskaffade en Apple Watch 2 idag och tänkte kolla om någon kör någon app till bilen på klockan. Vad jag kan se så finns det ingen officiell Tesla-app för klockan. Dock några varianter. Vad är era erfarenheter? Vilken app ska man ha till klockan?
Re: Någon som använder Apple Watch?
Remote S är en app som har funnits ett tag och fungerar riktigt bra.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Men visst är det lite lattjo att inte Tesla lägger mer krut på appen så att den funkar på Watch / iPad och allmänt har lite mer funktioner?
Tänk vad mycket det finns för oss förare att lära oss av av den data som finns om oss och vår körning.
Tänk vad mycket det finns för oss förare att lära oss av av den data som finns om oss och vår körning.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Hur funkar detta med tredjepartsappar vad gäller inloggning? Har inte fått min bil ännu så kan inte testa själv. Ansluter den direkt mot bilen eller måste man ange sina Tesla-inloggningsuppgifter till tredjepartsleverantören?
Nu finns det kanske inget som säger att Tesla har den bästa säkerheten på sina servrar men något ansvar kan man väl hoppas dom tar om nån hackar deras server och loggar in på ens bil och ställer till med något. Men dom lär väl inte ta något som helst ansvar om någon olovandes kan logga in på bilen om man delat med sig av inloggningsuppgifter till någon annan.
Jag skulle också vilja styra min bil när den kommer via klockan, men vet inte om jag vågar köra tredjepartsappar.
Är jag paranoid???
Nu finns det kanske inget som säger att Tesla har den bästa säkerheten på sina servrar men något ansvar kan man väl hoppas dom tar om nån hackar deras server och loggar in på ens bil och ställer till med något. Men dom lär väl inte ta något som helst ansvar om någon olovandes kan logga in på bilen om man delat med sig av inloggningsuppgifter till någon annan.
Jag skulle också vilja styra min bil när den kommer via klockan, men vet inte om jag vågar köra tredjepartsappar.
Är jag paranoid???
Nej du är inte paranoid. Innan vi får en riktig implementering av säkerhet som stödjer tredjepartsappar så skulle jag personligen aldrig lämna ifrån mig lösenordet till en främlings app på nätet.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Du är inte paranoid. Jag tycker det är rejält obehagligt att lämna ut inloggningsuppgifter till tredjepartstjänster, med tanke på att inloggningsuppgiften kan användas för att helt utan problem både lokalisera och stjäla en bil för över miljonen. Jag gör det faktiskt inte alls.zeb skrev:Hur funkar detta med tredjepartsappar vad gäller inloggning? Har inte fått min bil ännu så kan inte testa själv. Ansluter den direkt mot bilen eller måste man ange sina Tesla-inloggningsuppgifter till tredjepartsleverantören?
Är jag paranoid???
Tesla behöver ha ett system för tokenautentisering med möjlighet att styra rättigheter per token. Typ OAUTH. Dessutom tycker jag verkligen de borde införa tvåfaktorsautentisering.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
+mångadanni skrev:
Tesla behöver ha ett system för tokenautentisering med möjlighet att styra rättigheter per token. Typ OAUTH. Dessutom tycker jag verkligen de borde införa tvåfaktorsautentisering.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
OMFG. Du har rätt....danni skrev:Du är inte paranoid. Jag tycker det är rejält obehagligt att lämna ut inloggningsuppgifter till tredjepartstjänster, med tanke på att inloggningsuppgiften kan användas för att helt utan problem både lokalisera och stjäla en bil för över miljonen. Jag gör det faktiskt inte alls.zeb skrev:Hur funkar detta med tredjepartsappar vad gäller inloggning? Har inte fått min bil ännu så kan inte testa själv. Ansluter den direkt mot bilen eller måste man ange sina Tesla-inloggningsuppgifter till tredjepartsleverantören?
Är jag paranoid???
App avinstallerad och lösenordet bytt.
Kändes lite sådär.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Remote S lagrar dina uppgifter lokalt på telefonen på samma sätt som tesla appen
Den kommunicerar dessutom direkt med tesla server
Ja utvecklaren kan släppa uppdate som skickar dessa data till han men varför ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Litar man på utvecklaren så är en sån här modell självklart långt säkrare än modeller där uppgifterna lagras på centrala servrar. Sen finns det fortfarande risker med det, men de är åtminstone mindre.e5m1r skrev:Remote S lagrar dina uppgifter lokalt på telefonen på samma sätt som tesla appen
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD