Kan tyckas självklart för en själv men det är ju inte alltid som skatteverket tycker att det är självklart bara för att jag tycker det, men i det här fallet var vi rörande överens

Moderator: Redaktion
Vem orkar räkna ihop hur mycket vi med ofullsätndig leverans av bla ap1.0 borde dra av?Pontus skrev:Tänkte bara meddela för de som ska köpa ny bil nu och funderar på förmånsvärdet för Total självkörning. Jag frågade skatteverket av ren nyfikenhet och fick till svar att man behöver inte betala förmånsvärde för den utrustning som man köpt förens den levereras dvs. man har inget förmånsvärde för självkörningen innan den uppdateringen kommit i mjukvaran.
Kan tyckas självklart för en själv men det är ju inte alltid som skatteverket tycker att det är självklart bara för att jag tycker det, men i det här fallet var vi rörande överens
Jag värderar i varje fall den icke självstängande laddluckan till ca 500.000 krdstr skrev:Vem orkar räkna ihop hur mycket vi med ofullsätndig leverans av bla ap1.0 borde dra av?Pontus skrev:Tänkte bara meddela för de som ska köpa ny bil nu och funderar på förmånsvärdet för Total självkörning. Jag frågade skatteverket av ren nyfikenhet och fick till svar att man behöver inte betala förmånsvärde för den utrustning som man köpt förens den levereras dvs. man har inget förmånsvärde för självkörningen innan den uppdateringen kommit i mjukvaran.
AP1.0 och summon borde väl vara typ 20-30 tkr i 6-12 månader dvs. mellan 2.000kr - 6.000kr totalt i extra förmånsvärde som man betalat.dstr skrev:Vem orkar räkna ihop hur mycket vi med ofullsätndig leverans av bla ap1.0 borde dra av?Pontus skrev:Tänkte bara meddela för de som ska köpa ny bil nu och funderar på förmånsvärdet för Total självkörning. Jag frågade skatteverket av ren nyfikenhet och fick till svar att man behöver inte betala förmånsvärde för den utrustning som man köpt förens den levereras dvs. man har inget förmånsvärde för självkörningen innan den uppdateringen kommit i mjukvaran.
Jag man borde fått ett negativt förmånsvärde första tidenJohnalm skrev:Och summon till 700 000 kr.
Så det jag skrev/gissade/hävdade i den andra tråden stämmer alltså?!Pontus skrev:Tänkte bara meddela för de som ska köpa ny bil nu och funderar på förmånsvärdet för Total självkörning. Jag frågade skatteverket av ren nyfikenhet och fick till svar att man behöver inte betala förmånsvärde för den utrustning som man köpt förens den levereras dvs. man har inget förmånsvärde för självkörningen innan den uppdateringen kommit i mjukvaran.
Självstängande laddluckan var en feature som tillhörde D. Om Tesla kommer med ett retro-fit pris så får vi svart på vitt hur mycket den är värd.Pontus skrev:AP1.0 och summon borde väl vara typ 20-30 tkr i 6-12 månader dvs. mellan 2.000kr - 6.000kr totalt i extra förmånsvärde som man betalat.dstr skrev:Vem orkar räkna ihop hur mycket vi med ofullsätndig leverans av bla ap1.0 borde dra av?Pontus skrev:Tänkte bara meddela för de som ska köpa ny bil nu och funderar på förmånsvärdet för Total självkörning. Jag frågade skatteverket av ren nyfikenhet och fick till svar att man behöver inte betala förmånsvärde för den utrustning som man köpt förens den levereras dvs. man har inget förmånsvärde för självkörningen innan den uppdateringen kommit i mjukvaran.