Har nu äntligen sålt min Porsche Cayenne diesel, trodde aldrig att jag skulle skriva " äntligen sålt min Porsche "
min ögonsten, min dröm.
Men så blev det i jakten på bättre bil, vad blev det då? Ja det var ju inte helt lätt, det tog ju tid med mycket ïnsupande
av bra information inte minst ifrån detta eminenta forum

Allt började ju här detta forum, begrep inte så mycket om elbilar och ordet räckviddsångest var ju inplanterat förstås.
Provade Tesla S60 så klart, vilken kanonbil, men tyvärr så sitter jag inte bra nog i den bilen, och den fick avskrivas.
Nästa provning var ju då Tesla X såklart och där satt jag bekvämt o bra, men den är lite för bussinspirerad och högljudd
för min smak.
Även om jag velat ha den så gick den inte in i mitt garage, kom vi underfull med

Bara att leta vidare då, men vad jämför man med en Tesla? Ingenting trodde jag, men kanske det finns något därute.
Provade givetvis Nissan Leaf men den känns absolut utdaterad i dagens läge och är alldeles för slö för min smak.
Men som en renodlad pendlarbil säkerligen kanon, särskilt med de bra beg priser som finns.
Var inne hos VW och bad att få prova en elgolf, fick då reda på att de hade en för visning men inte för provkörning?
Säljaren fick mitt namn och alla telefonnummer och min emailadress, säljaren lovade att ringa så fort de fick in den
som skulle bli demobil. Har inte hört ett skit ifrån säljaren sen dess.
Kan tillägga att det fanns inget som helst intresse ifrån deras sida att prata om bilen.
Skam den som ger sig, in på VW i Trelleborg, fick tag i säljchefen och frågade om elgolfen, varpå han tittar på mig
och säger, de har vi ingen.
Varför inte undrar jag, varpå han svarar, det finns ändå inget intresse för elbilar så det är inte lönt att ha en hemma.
Och dessa ord skall komma ifrån möghundarna VW som egentligen skulle tillverka och ge bort elbilar för att
miljökompensera all skit de har ställt till med

Nästa elbil som provas är BMW I3, fick låna den en hel dag

Här hittade jag den kvalité som jag vill ha, inte långt efter Porsche, men bättre än de andra bilarna jag tittat på.
Påminner mycket i körsättet om teslas bilar, hyfsat bra krut i bilen, mycket tyst och utmärkt sittkomfort
åtminstone vad mig beträffar.
Så det blev alltså en 2016 BMW I3 till slut, med det lilla batteriet och rex, kanonutrustad och till ett absolut
enastående pris. Tar leverans nästa vecka. Den räcker säkert fint tills det finns bättre elbilar på marknaden.
Mer om detta när jag väl fått bilen.