Troll på DI o AMS
Moderator: Redaktion
Troll på DI o AMS
Tror att det är några försäljare som har lite minskad kundstock på Porscheped och liknande fossiler. "mrspiff" hyllar Chayenne för den har så bra varvtider på ringen.... Öh ja oj vad jag någonsin kommer ha nytta av det....NOT. Model S kommer bara 150-200km och brinner hela tiden, det stämmer ju väldigt bra med min uppfattning ...NOT.
Hur många Chayenne säljs det i Sverige eg? Tror att dom är livrädda. Tänk nu närTesla börjat marknadsföra sig tex bil på Landvetter och massa ljusskyltar samt ett stort repotage i den där tidningen som sitter i stolsfikan på SAS flygen mm. Vad har dom för argument mer än "den går jättefort på ringen"?
Hur många Chayenne säljs det i Sverige eg? Tror att dom är livrädda. Tänk nu närTesla börjat marknadsföra sig tex bil på Landvetter och massa ljusskyltar samt ett stort repotage i den där tidningen som sitter i stolsfikan på SAS flygen mm. Vad har dom för argument mer än "den går jättefort på ringen"?
Re: Troll på DI o AMS
Jo, jag försöker platta till trollen lite ibland när lusten faller på. Mitt senaste inlägg mot mrspiff himself blev dock bortplockat - jag var nog lite för sarkastisk, men det är mycket svårt att hålla sig med en sådan ID10Tjjmaskin skrev:Tror att det är några försäljare som har lite minskad kundstock på Porscheped och liknande fossiler. "mrspiff" hyllar Chayenne för den har så bra varvtider på ringen.... Öh ja oj vad jag någonsin kommer ha nytta av det....NOT. Model S kommer bara 150-200km och brinner hela tiden, det stämmer ju väldigt bra med min uppfattning ...NOT.

It's better to burn out, than to fade away!
Var hittar man artikeln av mrspiff? Tänkte jag skulle hjälpa till med trolljakten 

MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
http://www.di.se/artiklar/2015/1/28/nu- ... med-tesla/
Bra ! Trollen finner man i dom mörka och dunkla mossiga kommentarerna längst ner. Av självbevarelsedrift för att jag har annat att göra än skriva på DI så har jag inte registrerat mig där än utan kan bara ge betyg på kommentarerna
Nyteknik.se har många troll så fort det nämns Tesla eller elbil. man borde inte läsa eg men det är svårt att låtabli
Bra ! Trollen finner man i dom mörka och dunkla mossiga kommentarerna längst ner. Av självbevarelsedrift för att jag har annat att göra än skriva på DI så har jag inte registrerat mig där än utan kan bara ge betyg på kommentarerna

Jadu, vilka kommentarer. Måste ha fått en stroke eller liknade.
P85D med leverans i mitten på mars!!
Den gode MrSpiff gillar nog inte Tesla så mycket. Kan inte säga att jag håller med honom på en enda punkt, han är imponerande negativ
. Tror dock vi har lyckats väl med att visa vilket troll han är.
"Kom 19 mil Autobahn 120 km på farthållaren AC 21 grader radion på. 13-15 grader ute.
Klart den säljer är ju billigare än en Volvo v60 efter alla subventioner. Vänta tills premien är slut och de får betala parkering bompeng och fullt pris skall du se.
Om alla är så nöjda varför ligger 40% ute till försäljning efter 1 år.
Kör M550 d privat och jämföra den med teslan så är teslan en plastleksak. En dåligt fungerande störande jätteskärm. Ett jätteakvarium till mittkonsoll en instrument panel som låter som tic tac förpackning. Knackar man på dörrsidan låter det som en tom färgburk. Sen hur svårt kan det va att få det tätt vid fönstren. Alla tre jag åkt i har det kommit vatten i på insidan av rutan.
Nej det håller inte Porsche kommer att krossa dem så det heter duga."

"Kom 19 mil Autobahn 120 km på farthållaren AC 21 grader radion på. 13-15 grader ute.
Klart den säljer är ju billigare än en Volvo v60 efter alla subventioner. Vänta tills premien är slut och de får betala parkering bompeng och fullt pris skall du se.
Om alla är så nöjda varför ligger 40% ute till försäljning efter 1 år.
Kör M550 d privat och jämföra den med teslan så är teslan en plastleksak. En dåligt fungerande störande jätteskärm. Ett jätteakvarium till mittkonsoll en instrument panel som låter som tic tac förpackning. Knackar man på dörrsidan låter det som en tom färgburk. Sen hur svårt kan det va att få det tätt vid fönstren. Alla tre jag åkt i har det kommit vatten i på insidan av rutan.
Nej det håller inte Porsche kommer att krossa dem så det heter duga."
It's better to burn out, than to fade away!
Jag tycker det är lite kul att se hur mognaden ökar på NyT:s forum under senaste åren. Numer är det ett fåtal haters/troll kvar men lejonparten av inläggen runt elbilar/teslor är positiva. Jag och Tibor är där och bråkar ibland vet jag, säkert fler härifrån. 
Di:s läsare är lite efter, kanske naturligt då dom inte har samma teknikintresse. Ge dom tre år till så kommer dom nog in i matchen på samma sätt.

Di:s läsare är lite efter, kanske naturligt då dom inte har samma teknikintresse. Ge dom tre år till så kommer dom nog in i matchen på samma sätt.
Jo jag brukar roa mig med att bråka med dom små liven på nyteknik och vibilägare.
Det är exakt samma tugg mot solceller och att dom inte funkar i sverige etc och inte i norrland i synnerhet.
Jag tror att det är ungefär samma skräck för solceller som för elbilar.
Båda ämnena hänger ju ihop som ler och långhalm. Hur skulle det se ut om alla gjorde sin egen el .
Som en kommentar från ett elföretags VD: "Ska vi gå tillbaks till när alla hade en egen gris på sin bakgård?"
Oj vad vi skojade om våra solgrisar sedan.
och samma om alla tankade med sitt eget bränsle.
Jag har själv undrat vad det är för några som protesterar mot dom här ämnena.
Det är exakt samma tugg mot solceller och att dom inte funkar i sverige etc och inte i norrland i synnerhet.
Jag tror att det är ungefär samma skräck för solceller som för elbilar.
Båda ämnena hänger ju ihop som ler och långhalm. Hur skulle det se ut om alla gjorde sin egen el .
Som en kommentar från ett elföretags VD: "Ska vi gå tillbaks till när alla hade en egen gris på sin bakgård?"

- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jag har min favorittroll på Ny Teknik, som för varje artikel om elbilar kommer med samma (konstiga) farhågor.
Sen övertygar jag honom över att han har fel. (Han brukar vara duktig på att svara på kommentarer, och stegvis håller han med om mer och mer av det jag säger.)
Sen kommer nästa artikel om elbilar och han är tillbaka på ruta ett igen
Hans formuleringar är så snarlika mellan artiklarna att jag börjar undra om han inte är en bot
För övrigt är jag till oigenkännlighet maskerad som "T B" på de flesta anonyma forum jag är med på - en klurig alias som ingen någonsin lär knäcka
Sen övertygar jag honom över att han har fel. (Han brukar vara duktig på att svara på kommentarer, och stegvis håller han med om mer och mer av det jag säger.)
Sen kommer nästa artikel om elbilar och han är tillbaka på ruta ett igen

Hans formuleringar är så snarlika mellan artiklarna att jag börjar undra om han inte är en bot

För övrigt är jag till oigenkännlighet maskerad som "T B" på de flesta anonyma forum jag är med på - en klurig alias som ingen någonsin lär knäcka

Aha. Får man B om lite T (ChaDeMo)?TiborBlomhall skrev:

Hur förklarar de problemet med att alla kan producera sin egen el och i förlängningen egna bränsle? Eller är motiveringen bara att de missar sina bonusar?mickeisol skrev:
...Båda ämnena hänger ju ihop som ler och långhalm. Hur skulle det se ut om alla gjorde sin egen el .
Som en kommentar från ett elföretags VD: "Ska vi gå tillbaks till när alla hade en egen gris på sin bakgård?"![]()
Möjligheten att producera själv är väl det som lockar med både solceller och elbilar. Miljöresonemanget kommer trots allt i andrahand för oss med tanke på vår vattenkraft, när det gäller solceller alltså.