Superladdning förbättrad med v8 ?
Moderator: Redaktion
- Gustafsson
- Teslaägare
Superladdning förbättrad med v8 ?
Är det någon som tycker att laddningen på SuC går fortare numera med v 8.0 ? Jag fick sällan över 100 kW tidigare i min 70D, men nu laddar den med upp till 115 kW trots 10 % kvar i batteriet.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Superladdning förbättrad med v8 ?
Vid min första SuC laddning med v.8 (som var i Falkenberg), så fick jag bara 65 kW fast jag var ensam på laddaren och hade varmt batteri och 40% SOC. Det sjönk sedan ytterligare och slutade med 55 kW när jag gav upp vid 60% SOC.
Bedrövad över mina nya erfarenheter så stannade jag 1,5 timme senare på SuC'en i Lödde bara för att testa där också. Men då fick jag 115 kW som vanligt. Och det har jag alltid fått tidigare också med v.7 när de rätta förutsättningarna har funnits. Så jag upplever inte att det blivit mer fart på laddningen med v.8
(Har 85 kWh batteri)
Bedrövad över mina nya erfarenheter så stannade jag 1,5 timme senare på SuC'en i Lödde bara för att testa där också. Men då fick jag 115 kW som vanligt. Och det har jag alltid fått tidigare också med v.7 när de rätta förutsättningarna har funnits. Så jag upplever inte att det blivit mer fart på laddningen med v.8
(Har 85 kWh batteri)
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Re: Superladdning förbättrad med v8 ?
Åkte uppåt i landet förra helgen och upplevde liknande scenario.Nicke Nyfiken skrev:Vid min första SuC laddning med v.8 (som var i Falkenberg), så fick jag bara 65 kW fast jag var ensam på laddaren och hade varmt batteri och 40% SOC. Det sjönk sedan ytterligare och slutade med 55 kW när jag gav upp vid 60% SOC.
(Har 85 kWh batteri)
Laddade på Gävle SuC på vägen upp, ca 40-50% i batteriet vid ankomst. Fick ca 45-50 kw, steg lite sakta uppåt men inte mycket.
Laddade så mycket jag behövde, åkte vidare och på vägen hem på söndagen stannade jag på Gävle igen, med tanken "jaha, nu får vi stå här längre än man hoppats"...men POFF så drog den direkt upp och visade över 100 kw direkt (över 500km/h)

Så kanske behöver bilen "kalibreras" efter uppdateringen?
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.