Tibor du får gärna flytta denna tråd ifall den är på fel ställe...
Har börjat tänka lite på Tesla-appar. Har spånat lite med några på forumet som håller på med appar och det kommer nog säkerligen komma något i framtiden. Problemet är oftast att man inte kan göra så mycket eftersom man varken kan läsa från Teslan eller installera program på datorn i bilen.
Men jag fick en ganska kul idé (eller jag tycker den är ganska kul iaf) - Varför inte göra en Model S simulator app med en virtuell tesla-affär och lite annat?
Tänk er en app som man kan:
*Designa en Tesla eller replikera sin egen.
*Låta folk som inte vet vad Tesla är titta runt i en 3D-modell av bilen
*Räkna ut hur mycket laddning man har efter att a fyllt i var man ska någonstans
*Köra en simulation, tex: Arboga till Infra city. Se hur lång tid det tar och hur mycket man måste ladda där etc
*Öppna alla dörrar i bilen och kolla på skärmen - Kanske ev kan få till en emulation av Teslas egna skärm så man kan leka lite
*En virtuell Teslaaffär där man kan se priser och allting annat
Jag började skissa på detta igår och detta är vad jag har gjort hittils:

Tänker att man kan pricka i vilka superchargers man ska åka till under en resa och att appen räknar från de värden man har fyllt i.
Tex på sista bilden är det en slider så man enkelt kan visa hur mycket laddning man har, man får tänka lite annat nu när man inte kan ta värden från bilen..
Men har nyss börjat och bara gjort en virtuell "tour" av bilen i en ja, slags "virtuell affär" och så har jag börjat på en meny med superchargers..
Tänkte bara kolla med er om det är intressant - Det är bara en kul grej som jag vill göra och har lite tid över till att bygga lite på detta så tänker, varför inte

Fast första tanken jag fick var att om man träffar någon som fattar nada om elbilar så ger man bara dem appen (kan också vara en länk till Tibors artikel om elbilsmyter

Så kan de kolla snabbt hur den ser ut och hur långt man kommer..
Kanske tänker helt fel, detta kanske är en jättedålig idé.. Men som sagt jag tycker det verkar som en kul grej och jag har alla verktyg till att göra det samt en egen 3D-modell så kämpar gärna på fast det är få intresserade - Men det är alltid kul att höra vad andra tycker och tänker

Fast den första idén var också att ha en model S som man skulle kunna snurra runt och öppna dörrar genom att trycka med fingrarna på dem. (Vilket är det enda jag har gjort just nu + Supercharger menyn..)