Åker från Knivsta till Joensuu i finland. Rutten är som sådan:
Home-Silja Stockholm: 55km
Natten på färja
Silja Helsinki-SuC utanför Lahti: 127km
SuC-Joensuu 340km
Det enda jag är säker på är att ladda 100% på SuC för det finns ingen SuC efter denna. Finns Typ2 halvvägs, men orkar inte stanna

För att minimera SuC-stoppet vill jag självklart ladda på färjan, men det får jag inte veta förens jag kör ombord på båten.
Så frågan, ska jag ladda 100% inatt, så jag garderar mig om jag inte får ladda på färjan? Vad jag förstått ska man undvika 100% laddning om man verkligen inte behöver, eller har jag missuppfattat det? Och att den inte ska så fulladdad längre perioder. Men vad är en lång period i så fall? 12 timmar kan väl inte räknas som långt tycker jag!?
Ärsh, jag kanske försöker göra det för perfekt, eller?

