Nu e det allvar (Första inlägget på länge)

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Nu e det allvar (Första inlägget på länge)

Inlägg av Martinen »

Hej på er alla.

Det var längesedan.
Har haft alldeles för mycket att göra på sistone, så jag har inte haft tid att skriva inlägg och knappt haft tid att läsa andras inlägg. Ser att ni andra inte haft like mycket att göra eftersom jag tappat förstaplatsen igen, och många andra knappar också in.

Efter allt tidigare tjat från bland annat Hybris m.fl. om hur bra Model X är, så ska jag nu beställa en.
Kommer att sälja min Model S alternativt lämna den som inbyte när jag hämtar min nya. Smäller förmodligen ut en annons inom inom kort när jag har koll på leveranstid mm. Förhoppningsvis har jag min nya i januari. Vet därmot inte vad jag ska begära så kom gärna med tips. Det är en P85D med autpilot, elbaklucka, hi-fi-paket (eller va dom nu kallar det), centerconsole, vinterdäck, teslas gummi mattor, och såklart auto-pliot-funktionerna. Liten skada / repa på ena fälgen fram, annars inget som jag känner till. Den är uttagen april 2015, men när det är dags att byta så har den gått ca 12 000 mil.

Nån som är sugen för gärna skicka PM för mer info eller om ni vill lägga ett bud.

Behöver en referral-länk. Om det är nån annan model S ägare som ska byta till model X så kanske vi kan byta koder med varandra. :) Annars bara ge mig era koder, så väljer jag en at random.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nu e det allvar (Första inlägget på länge)

Inlägg av Bjelke »

Hej igen! Och ja det var ett tag sedan :)
Ja Hybris var/är ju förtjust i X:en :lol:
Blir säkert bra det :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Du kan använda din egen referral.
Men om du inte vill det så får du gärna använda min.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Pontus skrev:
Du kan använda din egen referral.
Men om du inte vill det så får du gärna använda min.
Kan man det? Fick för mig att jag läst nånstans att man inte får använda sin egen.
Jag ser ju att den drar av och så, men störigt om dom kommer på i efterhand att det inte gäller.
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare

Inlägg av jpetters »

Det går att använda sin egen, men du får ingen referral, dvs endast rabatten. Använder du någon annans får du rabatt och han/hon får en referral.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

Kul att du är tillbaka på forumet & grattis i förskott till köpet av en Model X.
Blir det en P100DL?
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Välkommen tillbaka!
Eftersom du ber om det: http://---
Jag har bara sju kvar till en Powerwall till mina svärföräldrars solceller, som skulle minska deras beroende av el gjord på skifferolja :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

+46 skrev:
Kul att du är tillbaka på forumet & grattis i förskott till köpet av en Model X.
Blir det en P100DL?
Ja jag har nästan bestämt mig för det. Hade nöjt mig med en 100D, men eftersom det inte finns blir det nog P100DL. :D
Sen nu när jag bygger den så blir den nästan 50 000 kr mer än jag kalkylerat eftersom dom kommit med ny variant av autopiloten.
Känns ju dumt att beställa utan att välja till detta.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

jpetters skrev:
Det går att använda sin egen, men du får ingen referral, dvs endast rabatten. Använder du någon annans får du rabatt och han/hon får en referral.
Precis så. Jag beställde en bil med min egen kod, fick rabatt men ingen referral.

Vill du skänka mig en kabinväska så jag kan åka ifrån detta skitväder, så hittar du kod i min signatur.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Oj oj oj, nu börjas det igen :D jag hör nästan hur du värmer upp fingrarna för att få igång den där ordentliga automatkarbinsmattringen av tangenterna när du skjuter ut inlägg :D kul att du är tillbaka.
Du får gärna använda min länk, så att jag faktiskt kan få nåt iom att jag i förra rundan tappade en referal som låg inne pga avbokning :(
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Kul att du är här igen! Skönt däremot att hybris inte skriver så mycket längre. Blev ju riktigt trött på hans ständiga prisande av model x."den är så fruktansvärt snygg bla bla bla"

Sjukt coolt med en p100dl för övrigt!
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

apkungen skrev:
Kul att du är här igen! Skönt däremot att hybris inte skriver så mycket längre. Blev ju riktigt trött på hans ständiga prisande av model x."den är så fruktansvärt snygg bla bla bla"
:lol: :lol: :lol:
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Martinen skrev:
Hej på er alla.

Det var längesedan.
Har haft alldeles för mycket att göra på sistone, så jag har inte haft tid att skriva inlägg och knappt haft tid att läsa andras inlägg. Ser att ni andra inte haft like mycket att göra eftersom jag tappat förstaplatsen igen, och många andra knappar också in.
Det var länge sedan! Räkna med att du kommer tappa än mer på forumet när du väl får leverans av Model X. Det är i alla fall vad som hände/händer för mig. Hade många fler inlägg per dag innan leverans än efter. Undra om hybris har fått leverans av 2 Model X eftersom han tappat så mycket?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Svenssons skrev:
Martinen skrev:
Hej på er alla.

Det var längesedan.
Det var länge sedan! Räkna med att du kommer tappa än mer på forumet när du väl får leverans av Model X. Det är i alla fall vad som hände/händer för mig. Hade många fler inlägg per dag innan leverans än efter. Undra om hybris har fått leverans av 2 Model X eftersom han tappat så mycket?
Det räcker nog med en X för hans del för att han inte ska våga visa sig här på länge...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Inlägg av JonasH »

Eftersom du frågar så snällt så får du min länk... ;)

http://---

/Jonas
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Martinen, är det mig du har ärat genom att använda min länk? I så fall tackar och bugar jag :)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

HelectriC skrev:
Martinen, är det mig du har ärat genom att använda min länk? I så fall tackar och bugar jag :)
Så är det. :D
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Martinen skrev:
HelectriC skrev:
Nu när du är tillbaka så får jag passa mina inlägg, har ju gått om dig under stiltjen, men det känns som att den ledningen kan vara kortvarig :)
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

HelectriC skrev:
Martinen skrev:
HelectriC skrev:
Nu när du är tillbaka så får jag passa mina inlägg, har ju gått om dig under stiltjen, men det känns som att den ledningen kan vara kortvarig :)
Du kan vara lugn. Jag kommer inte hinna ifatt i första laget. Har fullt upp på jobb minst året ut och med största sannolikhet en bra bit in på nästa år.
Skriv svar