Bilen beställd och väntar på leverans...
Moderator: Redaktion
- Gastrogate
- Teslaägare
- Kontakt:
Bilen beställd och väntar på leverans...
Hej!
tldr: Lägg in din beställning här:
Många med mig har beställt en Tesla, och den sjukt jobbiga väntan inleds med allt från; VIN-nummer, produktionsstart, levereras från fabriken till att slutligen överlämna nyckeln och åka iväg från Tesla med sin Tesla.
För er som går och väntar på att bilen ska produceras, eller levereras så finns ovan nämnda länk där du kan fylla i dina uppgifter om din beställning.
Välj rätt "tab" och lägg in dina uppgifter.
Har du redan fått din bil så lägg in dina uppgifter i efterhand så kan vi andra se och uppskatta hur lång tid processen tar.
ps.
Modell: P100D
VIN: 1597XX
Status: Leveras från fabriken
Bekräftade order: 2016-08-31
Produktion start: 2016-10-16
Produktion klar: 2016-10-26
Beräknad leverans vid beställning: Slutet av november
Beräknad leverans idag: Slutet av december / början av januari 2017
/Elias
tldr: Lägg in din beställning här:
Många med mig har beställt en Tesla, och den sjukt jobbiga väntan inleds med allt från; VIN-nummer, produktionsstart, levereras från fabriken till att slutligen överlämna nyckeln och åka iväg från Tesla med sin Tesla.
För er som går och väntar på att bilen ska produceras, eller levereras så finns ovan nämnda länk där du kan fylla i dina uppgifter om din beställning.
Välj rätt "tab" och lägg in dina uppgifter.
Har du redan fått din bil så lägg in dina uppgifter i efterhand så kan vi andra se och uppskatta hur lång tid processen tar.
ps.
Modell: P100D
VIN: 1597XX
Status: Leveras från fabriken
Bekräftade order: 2016-08-31
Produktion start: 2016-10-16
Produktion klar: 2016-10-26
Beräknad leverans vid beställning: Slutet av november
Beräknad leverans idag: Slutet av december / början av januari 2017
/Elias
P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Bilen beställd och väntar på leverans...
S eller X?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
VIn 159*** borde väl vara en MS?Nicke Nyfiken skrev:S eller X?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Kan så vara. Men det är inget VIN som Gastrogate har skrivit. Det är bara delar av ett VIN. Hade hela skrivits ut så hade det gått att avgöra om det är en S eller X.HelectriC skrev:VIn 159*** borde väl vara en MS?Nicke Nyfiken skrev:S eller X?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Gastrogate
- Teslaägare
- Kontakt:
Det stämmer att det är en Model S.Nicke Nyfiken skrev:Kan så vara. Men det är inget VIN som Gastrogate har skrivit. Det är bara delar av ett VIN. Hade hela skrivits ut så hade det gått att avgöra om det är en S eller X.HelectriC skrev:VIn 159*** borde väl vara en MS?Nicke Nyfiken skrev:S eller X?
Jag vet egentligen inte varför många (däribland jag) döljer VIN-numret. Det är väl knappast så att man om man får tag i någons chassinummer så kan man direkt ta över kontrollen av bilen eller?

P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
Det står i klartext i bilregistret. Dessutom tydligt synligt genom vindrutan. Sådär jättehemligt är det alltså inte. Men samtidigt så vill man kanske inte ha personnumret i sin signatur, även om det bara är att ringa Skatteverket och fråga om man vill ha tag på någons personnummer (som inte har skyddad identitet).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Nä inte kan man ta kontroll över bilen för att man har ett VIN. Som bylund skriver så står det i klartext i fordonsregistret, innanför bilens framrutan, men också på båda registreringsskyltarna. Så det är absolut inga hemligheter.Gastrogate skrev:Det stämmer att det är en Model S.Nicke Nyfiken skrev:Kan så vara. Men det är inget VIN som Gastrogate har skrivit. Det är bara delar av ett VIN. Hade hela skrivits ut så hade det gått att avgöra om det är en S eller X.HelectriC skrev:VIn 159*** borde väl vara en MS?Nicke Nyfiken skrev:S eller X?
Jag vet egentligen inte varför många (däribland jag) döljer VIN-numret. Det är väl knappast så att man om man får tag i någons chassinummer så kan man direkt ta över kontrollen av bilen eller?
Vad jag menade var att det du angivit som VIN 1597XX inte är ett VIN utan endast ett serienummer som inte talar om vad det är för typ av bil.
Förresten, ett stort grattis Elias! En riktigt grym bil du beställt.

Senast redigerad av Nicke Nyfiken, redigerad totalt 2 gång.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Samtidigt är det exakt detta serienummer Tesla vill ha när de frågar efter VIN. De förutsätter liksom att det börjar på 5YJ (som identifierar att det är Tesla).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Sant. Men två fel blir inte ett rätt.bylund skrev:Samtidigt är det exakt detta serienummer Tesla vill ha när de frågar efter VIN. De förutsätter liksom att det börjar på 5YJ (som identifierar att det är Tesla).
Serienumret som Tesla efterfrågar är inte ett VIN.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Nej visst, men Teslas terminologi smittar nog av sig till deras kunder. Men det är såklart som du säger att det bara är en del av chassinumret. Jag försöker inte påstå något annat.Nicke Nyfiken skrev:Sant. Men två fel blir inte ett rätt.bylund skrev:Samtidigt är det exakt detta serienummer Tesla vill ha när de frågar efter VIN. De förutsätter liksom att det börjar på 5YJ (som identifierar att det är Tesla).
Serienumret som Tesla efterfrågar är inte ett VIN.
- Gastrogate
- Teslaägare
- Kontakt:
Mitt VIN är:
Model S 5YJSA7E49GF159752
Men ska jag vara ärlig så vill jag bara ha bilen levererad nu.
Tror jag tar ett glas vin så länge.
Ingen som fyllt i uppgifterna ännu på kalkylarket?
/Elias
Model S 5YJSA7E49GF159752
Men ska jag vara ärlig så vill jag bara ha bilen levererad nu.
Tror jag tar ett glas vin så länge.
Ingen som fyllt i uppgifterna ännu på kalkylarket?
/Elias