Ok, då tänker jag så klart vara jobbig och begära en Focus Electric. Ford har ju inget annat som är intressant liksom.

Någon som har kört denna och vet vad jag har att vänta mig?
Moderator: Redaktion
Det såldes tre Focus electric i Svergie förra året och har inte sålts en ända i år så chansen att Ford har en någonstans i Sverige skulle jag bedöma så väldigt låg. Kanske hittar en bortglömd på en bakgård?Teslaspolen skrev:Fick ett litet reklamblad från Ford i brevlådan. "Provkör en Ford så bjuder vi på ett presentkort på Coop.se värt 500 Kr!"
Ok, då tänker jag så klart vara jobbig och begära en Focus Electric. Ford har ju inget annat som är intressant liksom.Och sen få betalt för det.
![]()
Var får du den informationen? På deras hemsida står det att den kostar 371 900 kr._TonyV skrev:Om tre veckor borde det gå ta ut en Hyundai ionic electric på en provkörning. Synd bara att den har pris på 410'-460' men bara batteri under 30kwh. Prisvärt? Såklart inte.
Hoppas på Ampera-e eller teslan i dagsläget
Jag var också på väg att protestera. Men sen kom jag på det där med det finstilta. "Priset avser summan efter avdragen supermiljöbilspremie om 40 000 kr."vigge50 skrev:Var får du den informationen? På deras hemsida står det att den kostar 371 900 kr._TonyV skrev:Om tre veckor borde det gå ta ut en Hyundai ionic electric på en provkörning. Synd bara att den har pris på 410'-460' men bara batteri under 30kwh. Prisvärt? Såklart inte.
Teslaspolen skrev:Fick ett litet reklamblad från Ford i brevlådan. "Provkör en Ford så bjuder vi på ett presentkort på Coop.se värt 500 Kr!"
Ok, då tänker jag så klart vara jobbig och begära en Focus Electric. Ford har ju inget annat som är intressant liksom.Och sen få betalt för det.
![]()
Det gäller priset 331 900 kr som också står på hemsidanElbilisten skrev:Jag var också på väg att protestera. Men sen kom jag på det där med det finstilta. "Priset avser summan efter avdragen supermiljöbilspremie om 40 000 kr."vigge50 skrev:Var får du den informationen? På deras hemsida står det att den kostar 371 900 kr._TonyV skrev:Om tre veckor borde det gå ta ut en Hyundai ionic electric på en provkörning. Synd bara att den har pris på 410'-460' men bara batteri under 30kwh. Prisvärt? Såklart inte.