Någon som har fått x60d?
Moderator: Redaktion
Någon som har fått x60d?
I väntan på min x60d (lev i dec) så undrar jag om någon fått lev av en sån?
Funderar på hur verklig räckvidd är på den, vilket är min största oro just nu... har beställt med 20" slipstream för räckviddens skull...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar på hur verklig räckvidd är på den, vilket är min största oro just nu... har beställt med 20" slipstream för räckviddens skull...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Någon som har fått x60d?
Jag har 90D och hoppas att jag ska nå Umeå i vinter, 23 mil. Tror det går bra till minus 10. - 20,vetefasen. Håller tummarna.
- lator
- Teslaägare
Med ca 57kWh tillgängligt bör du klara 22 mil så länge du håller rimlig hastighet och det inte är för kallt. -20 och motorväg i full fart kan ju störa tillgången på SuC...
Det bör väl inte vara omöjligt att komma ner i rimlig förbrukning även med en X!

Det bör väl inte vara omöjligt att komma ner i rimlig förbrukning även med en X!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Någon som vet hur mkt batteri som är tillgängligt på X 90D?
80kwh?
Mer?
80kwh?
Mer?
- lator
- Teslaägare
Borde ligga någonstans däromkring om man kör från 100 till 0%. Därefter finns nog lite till att ta ut men det testas nog helst nära hemmet...
Jag antar att ni har lärt er hur bilen fungerar nu och känner er tryggare med att köra nära nollan. Sen kommer ju frågan om snö/slask och minusgrader som påverkar en hel del...

Jag antar att ni har lärt er hur bilen fungerar nu och känner er tryggare med att köra nära nollan. Sen kommer ju frågan om snö/slask och minusgrader som påverkar en hel del...

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- lator
- Teslaägare
Model S P85 går minst 25 mil vid -25 med takbox på. X 90D bör ju komma lika långt men visst, - 30 och 23 mil till Ume kan ju bli lite nervkittlande... 

X90D motsvarar snarare S70 än 85lator skrev:Model S P85 går minst 25 mil vid -25 med takbox på. X 90D bör ju komma lika långt men visst, - 30 och 23 mil till Ume kan ju bli lite nervkittlande...
X60 kanske som S40
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Dock sa han med takbox vilket ökar luftmotståndet en del, om det motsvarar en Model X vet jag dock inte.e5m1r skrev:X90D motsvarar snarare S70 än 85lator skrev:Model S P85 går minst 25 mil vid -25 med takbox på. X 90D bör ju komma lika långt men visst, - 30 och 23 mil till Ume kan ju bli lite nervkittlande...
X60 kanske som S40
Sen får jag väl erkänna att jag aldrig under mina snart 20 år som bilförare kört till Umeå i -30, sannolikheten för att jag ska behöva göra det i år är ju inte jättehög. -15 är dock ganska vanligt jan-feb. Men då borde jag komma fram.
Worst case öppna upp till 75
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se