Flaxa med vingarna i Solna?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Lucidor
Teslaägare

Flaxa med vingarna i Solna?

Inlägg av Lucidor »

Jag har beställt en Model X med leverans nästa sommar. Min bostadsrättsförening har redan ett antal laddplatser i det gemensamma garaget, men de riskerar alla att bli tingade innan det blir dags för mig. Föreningen har dock ambitionen att bygga ut med fler platser allt eftersom behovet växer. Eftersom Model X är en stor bil och framför allt hög med falkvingarna öppna, så har jag fått frågan var i garaget jag i så fall skulle vilja att de nya laddboxarna placerades. Garagets höjd varierar mellan 2,3m och som lägst 1,8m beroende på balkar, rör och kabelrännor. Jag har därför behov att provparkera en X på några tänkbara platser för att se om falkvingedörrarna kan öppnas. Det är tyvärr inte så enkelt att jag bara kan gå runt med ett måttband eftersom den fria höjden beror på bilens geometri och den har jag inte koll på.

Jag söker därför någon frivillig X-ägare som kan tänka sig att svänga förbi Haga Norra och flaxa lite med vingarna i garaget för att hitta den bästa platsen. Kanske runt lunchtid en vardag eftersom garaget då är förhållandevis glest belamrat med andra bilar. MoS ligger ganska nära så får jag inget napp här så får jag försöka boka en "provkörning" i Teslabutiken. Vet dock inte om de är så förtjusta i att göra avsteg från den vanliga provkörningsslingan.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Flaxa med vingarna i Solna?

Inlägg av bylund »

Det brukar vara ok att göra tester om bilen fungerar för en i verkliga livet. Särskilt när det ändå är i Solna.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Verkar vara en väldigt trevlig förening du bor i :) Kul att höra att inte alla bostadsrättsföreningar leds av en Ove :D
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

bylund skrev:
Det brukar vara ok att göra tester om bilen fungerar för en i verkliga livet. Särskilt när det ändå är i Solna.
Det skulle verkligen förvåna mig om dom inte skulle gå med på det.
Användarvisningsbild
Lucidor
Teslaägare

Inlägg av Lucidor »

dstr skrev:
bylund skrev:
Det skulle verkligen förvåna mig om dom inte skulle gå med på det.
Ni hade rätt så klart. Var förbi butiken idag och vi ska bara enas om en tid som passar så svänger de förbi och provparkerar. Bra service!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Skönt att det finns ställen som sköts på ett bra sätt :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
selfish
Teslaägare

Inlägg av selfish »

Ove i vår grannförening (som äger garaget jag hyr plats i) tycker inte att det är BRF som ska engagera sig i laddning utan avser vänta på Solna Stad...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
P3D | Shareholder
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

selfish skrev:
Ove i vår grannförening (som äger garaget jag hyr plats i) tycker inte att det är BRF som ska engagera sig i laddning utan avser vänta på Solna Stad...

Ove... :D
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

selfish skrev:

Seriöst... tycker han verkligen att allmänna medel ska bekosta kabeldragning i deras fastighet? Har han förstått begreppet bostadsrätt eller tror han att han bor i kommunalhyresrätt?
Skriv svar