Har märkt några saker:
- Lägsta temp är nu 15 grader i stället för 17 tidigare.
- Det går inte att ställa tempen till högre än 28 grader i appen utan att den hoppar tillbaka på 28 efter några sekunder.
- Vinderuteknappen verkar ha föga funktion. Den ökar fläkten bara lite grann och igår innan uppdateringen ändrades inte valen av luftutblås heller.
- Fläktarna går snabbare när recirkulation är valt än annars. Kanske alltid varit?
Klimatanläggningen i V8
Moderator: Redaktion
Klimatanläggningen i V8
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Klimatanläggningen i V8
Det där med vindruteknappen upptäckte jag också igår. Var oerhört störande tills jag upptäckte att man måste trycka TVÅ gånger på den, först då drar defrostern igång ordentligt.Pontus skrev:Har märkt några saker:
- Lägsta temp är nu 15 grader i stället för 17 tidigare.
- Det går inte att ställa tempen till högre än 28 grader i appen utan att den hoppar tillbaka på 28 efter några sekunder.
- Vinderuteknappen verkar ha föga funktion. Den ökar fläkten bara lite grann och igår innan uppdateringen ändrades inte valen av luftutblås heller.
- Fläktarna går snabbare när recirkulation är valt än annars. Kanske alltid varit?
Fråga mig inte varför dock...

Vid lite lätt imbildning kan man ju köra i första läget, vid mer isigt läge trycker man en gång till för att maxa den.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Ok. Tyckte bara att det inte hände något alls när jag tryckte en gång.bylund skrev:Vid lite lätt imbildning kan man ju köra i första läget, vid mer isigt läge trycker man en gång till för att maxa den.
Ett tryck fördelar mer luft mot ruta och sänker förmodligen börvärdet på evaporatortemperaturen alternativt tvingar igång kompressor om den är avslagen. Sänker eventuell recirkulationsgrad och möjligen höjer värmepådrag en aning. Dvs "stealthåtgärder" som kan vara nog så effektiva. Och väldigt användbart.Vidio skrev:Ok. Tyckte bara att det inte hände något alls när jag tryckte en gång.bylund skrev:Vid lite lätt imbildning kan man ju köra i första läget, vid mer isigt läge trycker man en gång till för att maxa den.
Två tryck är nåt helt annat, nämligen maxdefroster. Då brakar ju helvetet loss. Det är ju mer om man har fullt med imma/is och vill avimma/avisa.
Senast redigerad av MSO, redigerad totalt 1 gånger.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Dubbel
Senast redigerad av MSO, redigerad totalt 1 gånger.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Det var som attan. Det hade jag ingen aaaaaning om. Tack!bylund skrev:Vid lite lätt imbildning kan man ju köra i första läget, vid mer isigt läge trycker man en gång till för att maxa den.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Är det därför TSLA har gått ner så mycket senaste veckan?MSO skrev:Ett tryck fördelar mer luft mot ruta och sänker förmodligen börsvärdet på evaporatortemperaturen alternativt tvingar igång kompressor om den är avslagen. Sänker eventuell recirkulationsgrad och möjligen höjer värmepådrag en aning. Dvs "stealthåtgärder" som kan vara nog så effektiva. Och väldigt användbart.Vidio skrev:Ok. Tyckte bara att det inte hände något alls när jag tryckte en gång.bylund skrev:Vid lite lätt imbildning kan man ju köra i första läget, vid mer isigt läge trycker man en gång till för att maxa den.
Två tryck är nåt helt annat, nämligen maxdefroster. Då brakar ju helvetet loss. Det är ju mer om man har fullt med imma/is och vill avimma/avisa.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14