Ändan ur vagnen ;)

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
port513

Ändan ur vagnen ;)

Inlägg av port513 »

Blev medlem här 2014 men vissnade lite på grund av priset på en Tesla med de funktioner jag vill ha.
Nu har jag förbokat en Tesla Model 3 så nu är man i linjen igen ;)
Jag är ju en som gillar teknik framför fart så jag hoppas att den dagen den kan levereras till mig så är den så autonom som det går med den dagens teknik.

/Henke
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Re: Ändan ur vagnen ;)

Inlägg av Zalman3 »

Grattis :D
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

Välkommen!
Det skall bli spännande med så många självkörande Model 3 som kommer hitta ut på gatorna. Minsta lilla parkeringsskada kommer nog tas upp i pressen som något fruktansvärt och med total avsaknad av perspektiv på hur många som sker i icke självkörande bilar....
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Grattis
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare

Inlägg av far1far2 »

Grattis! Har 3 stycken polare som provkört min 85 D (totalt har nästan 50 provkört!) som har beställt 3-an som Du gjort! :P
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
port513

Inlägg av port513 »

Franz skrev:
Välkommen!
Det skall bli spännande med så många självkörande Model 3 som kommer hitta ut på gatorna. Minsta lilla parkeringsskada kommer nog tas upp i pressen som något fruktansvärt och med total avsaknad av perspektiv på hur många som sker i icke självkörande bilar....
Det kan absolut inte bli värre med datorer med sensorer än de som tror de är en mänsklig dator som kan parkera där de inte borde ;)
Vet inte hur många påbackningar jag fått på parkeringsplatser där personen sen smitit från plats och detta finns det ingen statistik för...

Så självkörande är garanterat framtiden då man tar bort den berömda mänskliga faktorn som enligt någon studie är orsak till mer än 90% av alla olyckor.

/Henke
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

port513 skrev:
Franz skrev:
Välkommen!
Det kan absolut inte bli värre med datorer med sensorer än de som tror de är en mänsklig dator som kan parkera där de inte borde ;)
Vet inte hur många påbackningar jag fått på parkeringsplatser där personen sen smitit från plats och detta finns det ingen statistik för...

Så självkörande är garanterat framtiden då man tar bort den berömda mänskliga faktorn som enligt någon studie är orsak till mer än 90% av alla olyckor.

/Henke
Jag har haft två såna skador på min Tesla :evil: den ena stannade dock kvar iaf :) småskador men kostsamt ändå lixom, den första när bilen var två veckor gammal...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
port513

Inlägg av port513 »

Surt med skador man inte själv kan rå för.

Vår älskade Subaru Outback CNG var inte ens ett halvår innan första stenskottet klapp hela rutan, innan frugan ens kom hem hade sprickan krupit över hela vindrutan :(
Sen var det någon som tyckte det var skoj att smälla upp bildörren så hårt de kunde in i vår bil så vi har ett osnyggt jack på förarsidan, detta hände troligen på frugans jobb där de utbildar nästa generations vuxna... Hoppas det var en elev och inte lärare för då är det kris ;)

/Henke
possomatic

Inlägg av possomatic »

Provkörde en Model S P90D idag och blev så pass imponerad att jag reserverade en Model 3. Kör för tillfället en V60 T6 AWD Polestar och Teslan var definitivt inget nerköp kraftmässigt, dessutom slipper man alla dessa tackbrev från Kuwait som börjar bli lite tröttsamt varje gång man tankar. Nu är det bara att hoppas att de får fart på tillverkningen :)
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare

Inlägg av far1far2 »

possomatic skrev:
Provkörde en Model S P90D idag och blev så pass imponerad att jag reserverade en Model 3. Kör för tillfället en V60 T6 AWD Polestar och Teslan var definitivt inget nerköp kraftmässigt, dessutom slipper man alla dessa tackbrev från Kuwait som börjar bli lite tröttsamt varje gång man tankar. Nu är det bara att hoppas att de får fart på tillverkningen :)
Grattis!
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

far1far2 skrev:
Grattis! Har 3 stycken polare som provkört min 85 D (totalt har nästan 50 provkört!) som har beställt 3-an som Du gjort! :P
Jag börjar grunda över om jag umgås med fel folk. Jag har låtit massor med människor både provköra och provåka. Inte en enda har ens antydit att det var dags att skaffa elbil nu. Alla var impade och de flesta brukar säga att detta kan nog vara framtiden, men ingen har gått så långt och förbokat en Model 3. :cry:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
port513

Inlägg av port513 »

mati skrev:
far1far2 skrev:
Jag börjar grunda över om jag umgås med fel folk. Jag har låtit massor med människor både provköra och provåka. Inte en enda har ens antydit att det var dags att skaffa elbil nu. Alla var impade och de flesta brukar säga att detta kan nog vara framtiden, men ingen har gått så långt och förbokat en Model 3. :cry:
Kan ju vara din vän så har du en som bokat ;)
Skriv svar