En riktigt intressant jämförelse mellan en Bolt och en S60! Har bara skummat och ska läsa noggrannare senare (sitter ju faktiskt på jobbet! ) men de verkar ha gjort ett gediget jobb!
Ja Bolten vinner på ganska goda grunder emot Model S för de flesta. Den har tillräckligt lång räckvidd för att klara de flesta resor som normal personen kör och kostar bara hälften av vad S:n gör i sitt enklaste utförande.
Tyvärr blir laddtiderna något förvrängda då S 60:s 100% laddning bara motsvarar 80% medan Bolts 100% förmodligen närmar sig fullt. Rättvisare hade varit att ladda bägge bilarna till 80%, vilket också motsvarar hur de kommer användas i verkligheten. Jag gissar att en normal laddning 10-85% tar runt 1 timme för Bolten. Men det kanske var 50kW-hr laddaren som ställde till det
Senast redigerad av LarsL, redigerad totalt 1 gånger.
Mycket intressant då jag verkligen snöat in mig på Opeln/Chevrolet som jobbpendlarbil! Skulle gärna skaffa en Tesla men det handlar om för mycket pengar. Ska bli intressant att se hur mycket Ampera-e kommer att kosta i Sverige?!? Release i april i Sverige vad jag förstått...
Mycket intressant då jag verkligen snöat in mig på Opeln/Chevrolet som jobbpendlarbil! Skulle gärna skaffa en Tesla men det handlar om för mycket pengar. Ska bli intressant att se hur mycket Ampera-e kommer att kosta i Sverige?!? Release i april i Sverige vad jag förstått...
Ampera 1 var ju snordyr jämfört med Volt. Hoppas Opel har lärt sig. I USA förstår jag det som att Tesla M3 är ungefär 2000 usd billigare än Bolt.