Ladda VW Passat med Tesla Wall Connector
Moderator: Redaktion
Ladda VW Passat med Tesla Wall Connector
Har för mig detta redan har diskuterats men hittade inte tråden. Vi ska bygga ut våra laddplatser på jobbet och jag funderar på Teslas Wall Connectors.
Kan ngn hjälpa mig och verifiera att det funkar att ladda VW Passat laddhybrider med den innan vi beställer ett gäng?
Skickat från min iPad med Tapatalk
Kan ngn hjälpa mig och verifiera att det funkar att ladda VW Passat laddhybrider med den innan vi beställer ett gäng?
Skickat från min iPad med Tapatalk
Re: Ladda VW Passat med Tesla Wall Connector
Med Wall Connector kan du ladda bilar via Type 2 Mode 3 och VW har Type 2-kontakt som jag fattar det som och det är via Mode 3 som kommunikationen går så ja, det ska gå att ladda alla VW laddhybrider som har Typ 2-kontakt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Tack - så har jag oxå tolkat det o den infon räcker kanske. Om det är ngn som praktiskt har testat o VET att det funkar så kan ni ju hojta till i tråden - annars beställer vi ett gäng imorgon iallafallSvenssons skrev:Med Wall Connector kan du ladda bilar via Type 2 Mode 3 och VW har Type 2-kontakt som jag fattar det som och det är via Mode 3 som kommunikationen går så ja, det ska gå att ladda alla VW laddhybrider som har Typ 2-kontakt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Värt att nämna att boxen kan kopplas så den bara kan ladda tesla tror det är så med destinationschargers
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Japp det har jag läst, tack e5m1r - vi vill dock ha den "öppen" så vi kan ladda både Teslor, Passater o elGolf som vi har i bilparken idag. Det ska ju funka vad man läser sig till - men borde vara ngn här på forumet som redan har gjord en fieldtest på det 

Är rätt säker på att det har testats och funkade, tyvärr så är tråden om det ganska lång....
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =45&t=4178
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =45&t=4178
Där bekräftad iaf Golf så det lär funka med Passar. Då e det bara att beställa 12st - tack fr hjälpen 

Kan tillägga att det fungerar med en VW e-Up.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
12?! Lycka till... Jag beställde två för tre månader sen och då sa de att det var sån efterfrågan så jag fick bara en till att börja med. Jag väntar fortfarande på #2.Spexhult skrev:Där bekräftad iaf Golf så det lär funka med Passar. Då e det bara att beställa 12st - tack fr hjälpen
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Just nu är det 3-4 veckors väntetid för att få EN Wall Connector.
Tydligen får man beställa en WC per Tesla man har. De knyter beställningen till bilens VIN. Vill man ha fler eller inte har någon Tesla alls, så är det bara att ställa sig i den långa kön och vänta. Väntetiden i den kön verkar inte vara definierad.
Tydligen får man beställa en WC per Tesla man har. De knyter beställningen till bilens VIN. Vill man ha fler eller inte har någon Tesla alls, så är det bara att ställa sig i den långa kön och vänta. Väntetiden i den kön verkar inte vara definierad.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Gustafsson
- Teslaägare
Köpte en över disk förra veckan i Väsby ...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
- Off Grid Byggaren
Du är ju ute efter 3-fas typ 2-laddare med laddningstypen mode 3 vad jag förstår.
Varför måste det då vara just Tesla Wall Connector, det finns ju massor med olika fabrikat? Det ända som den har extra är väl att det går att blockera andra bilar än just Tesla för laddning?
Chargestorm, Garo, Mennecke etc.
Varför måste det då vara just Tesla Wall Connector, det finns ju massor med olika fabrikat? Det ända som den har extra är väl att det går att blockera andra bilar än just Tesla för laddning?
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
De stora fördelarna med Teslas är så som jag har förstått det dels möjligheten med fördela effekten men även priset, finns det andra laddare som kan leverera 22 kW för de priset Tesla tar?Off Grid Byggaren skrev:Du är ju ute efter 3-fas typ 2-laddare med laddningstypen mode 3 vad jag förstår.
Är detta i Göteborg? I Upplands Väsby hade de åtminstone i morse sådana på lager.Nicke Nyfiken skrev:Just nu är det 3-4 veckors väntetid för att få EN Wall Connector.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag som väntar på min andra gör det i Göteborg, ja.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Japp, i Göteborg.bylund skrev:Är detta i Göteborg? I Upplands Väsby hade de åtminstone i morse sådana på lager.Nicke Nyfiken skrev:Just nu är det 3-4 veckors väntetid för att få EN Wall Connector.
Jag beställde en i tisdags och fick då beskedet om väntetiden.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
När jag beställde i Mölndal sades det ett par veckor men det blev ett par dagar bara.Nicke Nyfiken skrev:Japp, i Göteborg.bylund skrev:Är detta i Göteborg? I Upplands Väsby hade de åtminstone i morse sådana på lager.Nicke Nyfiken skrev:Just nu är det 3-4 veckors väntetid för att få EN Wall Connector.
Jag beställde en i tisdags och fick då beskedet om väntetiden.
Driver sajten Car.info
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jo priset är ju riktigt bra och driftsäkerheten verkar bra oxo. Sen är den ganska snygg och har som sagt last-balansering oxoOff Grid Byggaren skrev:Du är ju ute efter 3-fas typ 2-laddare med laddningstypen mode 3 vad jag förstår.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Priset är bra och de kan lastbalansera på ett snyggt sätt. Man får tydligen beställa Max 5st per ägd Tesla. Tur att vi har fler än en på jobbet då