En 85D eller P85D är det som lockar.
Verkar utan tvekan gå att leva med bilen trots att jag ej har laddmöjlighet hemma. Har dock möjlighet på jobbet, samt passerar Infra City varje dag, så vid behov kan jag ladda där.
Kör idag "bensinslukande monster" (En Dodge Challenger SRT 8, som kommer få finnas kvar för att täcka mina grottmänniskobehov, och en Dodge Ram Pickis som då kommer försvinna ur vagnsparken).
Draget i Model S är utan tvekan riktigt bra. Inredningen är jag inte 100 nöjd med, men den känns ändå okej.
Men ni som haft Tesla Model S ett tag, hur upplever ni inredningskvaliteten?
Sittkomfort?
Hur fungerar det med laddstationer som inte är Teslas? Sett att det finns en del här och var, t.ex. p-hus osv (dock verkar många vara 1-fas vilket känns som det ger väldigt lite om man inte står över natten)
Men kan och får man ladda överallt?
Vissa kostar har jag sett, men är det gratis på vissa ställen?
Är det någon gemensam betallösning eller behöver man ha abonnemang på varje enskilt ställe (/leverantör)?
Sedan lite "fåfänga" frågor...har idag bilar som syns ganska mycket, och som jag dessutom själv tycker är snygga. Det är en sak som jag (som fåfäng

Jag tycker personligen att Model S är snygg, framförallt vissa detaljer, men att helheten är lite väl anonym.
Men ni som kör bilen, upplever ni att den "syns" och ni får blickar dragna till den? Eller försvinner den in i mängden av andra bilar?
Dyker säkert upp lite mer frågor, men börjar så här!

/Jocce