Det är baspriset som räknas extra utrustning får tillkomma antar jagHelectriC skrev:Ahh, så man kan lura systemet genom att öppna efteråt? Undrar om det är ok eller om man kan bli återbetalningsskyldig efteråt om man öppnar funktioner?vigge50 skrev:Jag vet inte om jag skrev fel när jag gjorde denna tråden men tydligen går gränsen vid €60000 och inte €40000 som jag har skrivit.
Nu har Tesla även valt att i Tyskland skapa ett paket med flera vanliga funktioner bara för att få ner priset före moms under €60000 för att på så sätt kunna ta del av incitamenten.
https://electrek.co/2016/11/09/tesla-un ... n-germany/
Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament
Moderator: Redaktion
Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament
Upptäckte först nu att denna tråden var om Frankrike 

Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament
Haha, då kan man ju marknadsföra bilen utan batteri som basprise5m1r skrev:Det är baspriset som räknas extra utrustning får tillkomma antar jagHelectriC skrev:Ahh, så man kan lura systemet genom att öppna efteråt? Undrar om det är ok eller om man kan bli återbetalningsskyldig efteråt om man öppnar funktioner?vigge50 skrev:Jag vet inte om jag skrev fel när jag gjorde denna tråden men tydligen går gränsen vid €60000 och inte €40000 som jag har skrivit.
Nu har Tesla även valt att i Tyskland skapa ett paket med flera vanliga funktioner bara för att få ner priset före moms under €60000 för att på så sätt kunna ta del av incitamenten.
https://electrek.co/2016/11/09/tesla-un ... n-germany/


Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament
Konstigt! När jag kollar den tyska designstudion så är det lägsta priset på en S60=baspris, 69400€.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament
Fast 58 689 EUR utan moms, och det är kanske det som räknas?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament
Ja, det står i artikeln att det är innan moms som priset ska vara under 60000€bylund skrev:Fast 58 689 EUR utan moms, och det är kanske det som räknas?
Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament
Ahh okvigge50 skrev:Ja, det står i artikeln att det är innan moms som priset ska vara under 60000€bylund skrev:Fast 58 689 EUR utan moms, och det är kanske det som räknas?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Ragnarferdinand
- Teslaägare
- Inlägg: 239
- Blev medlem: 25 apr 2014 21:27
- Ort: Ljugarn
Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament
Instämmer!MSO skrev:Högst rimligt med incitament för teslainköp. Extremt rimligt. Effekten av Tesla Model S framgångar är ju helt och totalt brutal på bilindustrin. Det kommer förändra den för evigt.Limbster skrev:Tycker det är helt rimligt att premium bilar inte ska gynnas av skattebetalarna, har man råd med en premium bil så har man, annars kan man gått köpa en annan. Märkligt hur man idag kan köpa en bil för en miljon i Sverige och få bidrag för det, är man fattig i huvudet eller plånbokenInte för att jag hade tackat nej till supermiljöbilspremien men märkligt tycker jag det är.
Kan knappt komma på nåt som varit vettigare att subventionera.
Vi som egentligen inte har råd, men som kör Tesla ändå håller upp försäljningen. Och försäljningen är det som driver "revolutionen". För oss är det ekonomiska stödet helt avgörande. Med orabatterat förmånsvärde och utan premien - Ingen Tesla för mig.
Skickat från min iPad med Tapatalk
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19945
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament
Bidraget är tänkt att påskynda skiftet mot miljövänligare teknik, man har satt en prislapp som landet har råd med/tycker det är värt och varje såld bil är en framgång sas oavsett vilken ekonomi köparen har...Ragnarferdinand skrev:Instämmer!MSO skrev:Högst rimligt med incitament för teslainköp. Extremt rimligt. Effekten av Tesla Model S framgångar är ju helt och totalt brutal på bilindustrin. Det kommer förändra den för evigt.Limbster skrev:Tycker det är helt rimligt att premium bilar inte ska gynnas av skattebetalarna, har man råd med en premium bil så har man, annars kan man gått köpa en annan. Märkligt hur man idag kan köpa en bil för en miljon i Sverige och få bidrag för det, är man fattig i huvudet eller plånbokenInte för att jag hade tackat nej till supermiljöbilspremien men märkligt tycker jag det är.
Kan knappt komma på nåt som varit vettigare att subventionera.
Vi som egentligen inte har råd, men som kör Tesla ändå håller upp försäljningen. Och försäljningen är det som driver "revolutionen". För oss är det ekonomiska stödet helt avgörande. Med orabatterat förmånsvärde och utan premien - Ingen Tesla för mig.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Jag vet oxo fler som verkligen inte skulle ha råd med en Tesla egentligen men har övertalat sig själva med bl.a. bidraget mm att dom ska köpa den ändå

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19