Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament

Inlägg av e5m1r »

HelectriC skrev:
vigge50 skrev:
Jag vet inte om jag skrev fel när jag gjorde denna tråden men tydligen går gränsen vid €60000 och inte €40000 som jag har skrivit.
Nu har Tesla även valt att i Tyskland skapa ett paket med flera vanliga funktioner bara för att få ner priset före moms under €60000 för att på så sätt kunna ta del av incitamenten.

https://electrek.co/2016/11/09/tesla-un ... n-germany/
Ahh, så man kan lura systemet genom att öppna efteråt? Undrar om det är ok eller om man kan bli återbetalningsskyldig efteråt om man öppnar funktioner?
Det är baspriset som räknas extra utrustning får tillkomma antar jag
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
vigge50
Inlägg: 7517
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament

Inlägg av vigge50 »

Upptäckte först nu att denna tråden var om Frankrike :roll:
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 12036
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament

Inlägg av HelectriC »

e5m1r skrev:
HelectriC skrev:
vigge50 skrev:
Jag vet inte om jag skrev fel när jag gjorde denna tråden men tydligen går gränsen vid €60000 och inte €40000 som jag har skrivit.
Nu har Tesla även valt att i Tyskland skapa ett paket med flera vanliga funktioner bara för att få ner priset före moms under €60000 för att på så sätt kunna ta del av incitamenten.

https://electrek.co/2016/11/09/tesla-un ... n-germany/
Ahh, så man kan lura systemet genom att öppna efteråt? Undrar om det är ok eller om man kan bli återbetalningsskyldig efteråt om man öppnar funktioner?
Det är baspriset som räknas extra utrustning får tillkomma antar jag
Haha, då kan man ju marknadsföra bilen utan batteri som baspris :lol: går inte att köra den, men skit samma, kan ju välja batteri som extrautrustning :D
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 12036
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament

Inlägg av HelectriC »

Konstigt! När jag kollar den tyska designstudion så är det lägsta priset på en S60=baspris, 69400€.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9404
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament

Inlägg av bylund »

Fast 58 689 EUR utan moms, och det är kanske det som räknas?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
vigge50
Inlägg: 7517
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament

Inlägg av vigge50 »

bylund skrev:
Fast 58 689 EUR utan moms, och det är kanske det som räknas?
Ja, det står i artikeln att det är innan moms som priset ska vara under 60000€
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 12036
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament

Inlägg av HelectriC »

vigge50 skrev:
bylund skrev:
Fast 58 689 EUR utan moms, och det är kanske det som räknas?
Ja, det står i artikeln att det är innan moms som priset ska vara under 60000€
Ahh ok
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Ragnarferdinand
Teslaägare
Inlägg: 239
Blev medlem: 25 apr 2014 21:27
Ort: Ljugarn

Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament

Inlägg av Ragnarferdinand »

MSO skrev:
Limbster skrev:
Tycker det är helt rimligt att premium bilar inte ska gynnas av skattebetalarna, har man råd med en premium bil så har man, annars kan man gått köpa en annan. Märkligt hur man idag kan köpa en bil för en miljon i Sverige och få bidrag för det, är man fattig i huvudet eller plånboken :roll: Inte för att jag hade tackat nej till supermiljöbilspremien men märkligt tycker jag det är.
Högst rimligt med incitament för teslainköp. Extremt rimligt. Effekten av Tesla Model S framgångar är ju helt och totalt brutal på bilindustrin. Det kommer förändra den för evigt.

Kan knappt komma på nåt som varit vettigare att subventionera.

Vi som egentligen inte har råd, men som kör Tesla ändå håller upp försäljningen. Och försäljningen är det som driver "revolutionen". För oss är det ekonomiska stödet helt avgörande. Med orabatterat förmånsvärde och utan premien - Ingen Tesla för mig.
Instämmer!


Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19945
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Frankrike följer Tyskland, Tesla får ej incitament

Inlägg av Bjelke »

Ragnarferdinand skrev:
MSO skrev:
Limbster skrev:
Tycker det är helt rimligt att premium bilar inte ska gynnas av skattebetalarna, har man råd med en premium bil så har man, annars kan man gått köpa en annan. Märkligt hur man idag kan köpa en bil för en miljon i Sverige och få bidrag för det, är man fattig i huvudet eller plånboken :roll: Inte för att jag hade tackat nej till supermiljöbilspremien men märkligt tycker jag det är.
Högst rimligt med incitament för teslainköp. Extremt rimligt. Effekten av Tesla Model S framgångar är ju helt och totalt brutal på bilindustrin. Det kommer förändra den för evigt.

Kan knappt komma på nåt som varit vettigare att subventionera.

Vi som egentligen inte har råd, men som kör Tesla ändå håller upp försäljningen. Och försäljningen är det som driver "revolutionen". För oss är det ekonomiska stödet helt avgörande. Med orabatterat förmånsvärde och utan premien - Ingen Tesla för mig.
Instämmer!


Skickat från min iPad med Tapatalk
Bidraget är tänkt att påskynda skiftet mot miljövänligare teknik, man har satt en prislapp som landet har råd med/tycker det är värt och varje såld bil är en framgång sas oavsett vilken ekonomi köparen har...
Jag vet oxo fler som verkligen inte skulle ha råd med en Tesla egentligen men har övertalat sig själva med bl.a. bidraget mm att dom ska köpa den ändå :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar