Öppen dörr efter uppdatering

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Öppen dörr efter uppdatering

Inlägg av mahulkp »

Igår natt kl 00:05 startade schemalagd programuppdatering på min bil. När jag på morgonen skulle förvärma bilen med Tesla-appen så indikerar den att förardörren är öppen. Mycket riktigt när jag kom ut på gården så stod förarörren öppen. Dörren var stängd när jag lämnade den på kvällen. Som tur var ingen nederbörd och inget borta. Jag parkerade ganska nära vår ytterdörr och foben ligger i hallen innanför. Min gissning är att när bilen bootade om systemet så kör den nån test som kände av foben och därmed triggade "self presenting door".
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Re: Öppen dörr efter uppdatering

Inlägg av mati »

Bilen kanske tog en tur runt kvarteret efter uppdateringen för att testa om allting fungerar. Sen glömde den att stänga dörren. Ja just det, det satt ju ingen i förarsätet...

Men allvarligt, sånt där är ju inte alls bra. Det kan ju hända vad som helst när dörren står öppen hela natten. Och vem tar ansvar för det sen? :?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

De säger ju att man ska hålla upsikt över bilen vid uppdatering och att den stundtals kan vara olåst

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

e5m1r skrev:
De säger ju att man ska hålla upsikt över bilen vid uppdatering och att den stundtals kan vara olåst

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sant men dörren bör ju vara stängd iaf.
Model YP 2024
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

mahulkp skrev:
Igår natt kl 00:05 startade schemalagd programuppdatering på min bil. När jag på morgonen skulle förvärma bilen med Tesla-appen så indikerar den att förardörren är öppen. Mycket riktigt när jag kom ut på gården så stod förarörren öppen. Dörren var stängd när jag lämnade den på kvällen. Som tur var ingen nederbörd och inget borta. Jag parkerade ganska nära vår ytterdörr och foben ligger i hallen innanför. Min gissning är att när bilen bootade om systemet så kör den nån test som kände av foben och därmed triggade "self presenting door".
Har du self presenting doors påslaget? Jag körde med det en stund, men det är helt uselt... när jag satt inne i huset kunde jag plötsligt höra hur bildörren öppnade och stängde sig ute i garaget. Första gången det hände blev jag skitskraj - satt helt stilla och lyssnade efter steg i garaget...
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Herr X skrev:
Har du self presenting doors påslaget? Jag körde med det en stund, men det är helt uselt... när jag satt inne i huset kunde jag plötsligt höra hur bildörren öppnade och stängde sig ute i garaget. Första gången det hände blev jag skitskraj - satt helt stilla och lyssnade efter steg i garaget...
Ghost rider :?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Den var sällskapssjuk ;) :D
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Herr X skrev:
mahulkp skrev:
Tycker det funkar rätt bra förutom när jag går förbi bilen hemma på gården och den öppnar och stänger sig varje gång man passerar. Så visst den lever sitt eget liv ibland Bild
Model YP 2024
Skriv svar