Solar citty + super charging credits

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Solar citty + super charging credits

Inlägg av Kalle »

Jag tror tesla har en baktanke med solar citty köpet, och de är att om du kommer kunna tanka din bil från din el via deras superchargers (för ett "el-kortas" på några % förståss.
Så om du har deras solpaneler på taket så får du super charging credits för elen du ger till tesla som du kan tanka för istellet.

Lättare att räkna hem solceller om man får bränsle till bilen från dom.

Va tror ni, nått på spåren?
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Solar citty + super charging credits

Inlägg av LarsL »

Fast det motverkar ju målet med att få bort vardagsladdare från Superchargers eftersom även jag då skulle vara tvungen att åka till SC för att "få tillbaka" min energi.
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

Tror absolut du kan vara något på spåret där Kalle. Om inte annat så enkelt som att du med en powerwall eller soltak får 100 mil supercharging, tex.
Eller om man kanske kan köpa in sig på ett soltak över en supercharger, lite som solarcitys orginalide..fast tvärtom på något sätt.
Limbster

Inlägg av Limbster »

Helt klar är du något på spåret, Elon brukar ju påminna om att målet är helt utsläppsfri transport, energin som laddas i bilarna måste ju därför komma från rätt källa. Sen gäller det att packetera detta på lämpligt sätt så vi som konsumenter kommer med på tåget. Jag hade gärna sålt/bytt el med Tesla. Ju fler som är med desto snabbare kan vi minska koldioxid utsläppen
nöjd med min Ampera tillsvidare
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

OM det blir så så köper jag idén iaf :) tror vi pratat om ngt liknande i en annan tråd tom :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar