Fick leverans av min MX i fredags och har naturligtvis åken en del i helgen. Upplever att det är svårt att få upp värmen i kupén, Någon som upplevt liknande? kan man justera var värmen kommer in? allt är så automatiskt ...
Annans super nöjd, hade lite laddångest när bilen säger att man skall ha 5% kvar när man kommer hem, men hem kom vi.
Jag tycker det går fort att få upp grundtempen till kanske 20-22 grader särskilt med tanke på hur stor bilen är men det är lite svårare att få 25 grader eller mer. Du kan styra hur fläktarna går genom att trycka på Front eller Rear på mitten av nedersta delen på skärmen. Tycker dock inte att det går att få fullt blås med mycket varm luft vilket i och för sig kanske inte är jättenödvändigt när bilen ändå blir hyfsat varm snabbt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Fick leverans av min MX i fredags och har naturligtvis åken en del i helgen. Upplever att det är svårt att få upp värmen i kupén, Någon som upplevt liknande? kan man justera var värmen kommer in? allt är så automatiskt ...
Annans super nöjd, hade lite laddångest när bilen säger att man skall ha 5% kvar när man kommer hem, men hem kom vi.
Du har väl inte range mode på? Den funktionen borde nämligen bannlysas
Range mode är av. Värmen kan vara inställd på 23 grader men det känns som det drar kallt. Upplever detta när man är ute och kör under en längre tid. Nu var det typ - 2 ute, hur blir det när det är -20?
Har tyvärr samma upplevelse i min Model S.
Var uppe i Göteborg igår och mina fötter var som isbitar när jag kom fram till Göteborg och när jag kom hem igen.
Provade att med lite olika inställningar men det kommer ut minimalt med varmluft vid fötterna.
Ska in till Service Center i december månad och jag hoppas att de kan fixa detta
Jag upplever också att det drar kallt från förardörrens ruta (högst upp längst bak). När man kör på motorväg och håller handen där känner man att det läcker in kall luft. Förhoppningsvis en justeringsfråga som kommer åtgärdas när jag lämnar in den om några veckor.
Jag tyckte att värmen fungerade dåligt i Model S förra vintern. Väldigt ojämn värme och svårt få bra temperatur. Jag brukar ha temperaturen satt mellan 20 och 21 och det blev snabbt för varmt, sedan blev det kallt och dragit.
20.5 kunde vara bastu och 20.0 dragig isgrotta. Efter alla uppdatering som kommit under året känns det mycket bättre och stabilare iår. Brukar aldrig ha temp över 21 för det blir för varmt.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Range mode är av. Värmen kan vara inställd på 23 grader men det känns som det drar kallt. Upplever detta när man är ute och kör under en längre tid. Nu var det typ - 2 ute, hur blir det när det är -20?
Tesla har väl inte gjort om samma misstag som på Model S?
På Model S så var listen under det lilla sidofönstren (vid sidospeglarna) dålig och oisolerad. Jag hade ett påtagligt kalldrag därifrån innan de fixade detta på SC. Frös alltid om benen och fötterna inna detta var fixat.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
På Model S så var listen under det lilla sidofönstren (vid sidospeglarna) dålig och oisolerad. Jag hade ett påtagligt kalldrag därifrån innan de fixade detta på SC. Frös alltid om benen och fötterna inna detta var fixat.
Tack för tipset på modell S. Hittills inte haft problemet iår (ny software ?), men förra året var det ett problem. Ska kolla rutan..
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Tack, och ska kolla detta innan bilen ska lämnas in för en del andra saker.