Just det tänkte jag faktiskt också på. Nu vet vi iofs inte om föraren ifråga är en sån som sitter väldigt nära rutan men jag blir lite orolig när jag ser ex bilden jag la upp.LarsL skrev:Usch gillar inte skärmen... kolla bara hur nära den är knät på föraren.
Ny Model 3 prototyp?
Moderator: Redaktion
Re: Ny Model 3 prototyp?
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
OM det liknar den slutliga versionen så skulle jag vilja gissa på en ngt flexibel infästning på skärmen, kanske tom lite ställbar?Laban skrev:Just det tänkte jag faktiskt också på. Nu vet vi iofs inte om föraren ifråga är en sån som sitter väldigt nära rutan men jag blir lite orolig när jag ser ex bilden jag la upp.LarsL skrev:Usch gillar inte skärmen... kolla bara hur nära den är knät på föraren.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Möjligt men man måste i så fall flytta den uppåt, följdfrågan blir då hur mycket som finns tillgodo innan den börjar skymma sikten. Eller att det börjar se riktigt fult ut. Men om inte annat kanske man kan göra skärmen mindre. Eftersom man sitter rätt nära instrumentpanelen/skärmen så kanske det räcker med 13" ?Bjelke skrev:OM det liknar den slutliga versionen så skulle jag vilja gissa på en ngt flexibel infästning på skärmen, kanske tom lite ställbar?
Kan iofs också tänka mig att man luras lite av bilderna eftersom skärmen sitter förhållandevis långt fram. Ta ex denna bild där knäet är framför skärmen:

Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Har svårt att se att den konfig är den slutliga med tanke på bl.a inre säkerhet. Om skärmen är hälften så bred och sitter i mitten så kanske det går men inte som den är monterad nu. Den måste fällas in för att inte skada förare och passagerår vid en olycka.Laban skrev:Möjligt men man måste i så fall flytta den uppåt, följdfrågan blir då hur mycket som finns tillgodo innan den börjar skymma sikten. Eller att det börjar se riktigt fult ut. Men om inte annat kanske man kan göra skärmen mindre. Eftersom man sitter rätt nära instrumentpanelen/skärmen så kanske det räcker med 13" ?Bjelke skrev:OM det liknar den slutliga versionen så skulle jag vilja gissa på en ngt flexibel infästning på skärmen, kanske tom lite ställbar?
Kan iofs också tänka mig att man luras lite av bilderna eftersom skärmen sitter förhållandevis långt fram. Ta ex denna bild där knäet är framför skärmen:
Tror inte vi har fått se den rätta interiören ännu.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Tror verkligen inte heller det här är den slutliga designen, kan inte tänka mig att det här ens är i närheten av "rymdskeppsdesign" som Elon antydde (typ), och som skärmen sitter nu är det BÅDE fultJava skrev:Har svårt att se att den konfig är den slutliga med tanke på bl.a inre säkerhet. Om skärmen är hälften så bred och sitter i mitten så kanske det går men inte som den är monterad nu. Den måste fällas in för att inte skada förare och passagerår vid en olycka.Laban skrev:Möjligt men man måste i så fall flytta den uppåt, följdfrågan blir då hur mycket som finns tillgodo innan den börjar skymma sikten. Eller att det börjar se riktigt fult ut. Men om inte annat kanske man kan göra skärmen mindre. Eftersom man sitter rätt nära instrumentpanelen/skärmen så kanske det räcker med 13" ?Bjelke skrev:OM det liknar den slutliga versionen så skulle jag vilja gissa på en ngt flexibel infästning på skärmen, kanske tom lite ställbar?
Tror inte vi har fått se den rätta interiören ännu.
och som sagt inte så säkert vid krock...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Titta på bromspedalen, M3 märket såklart!
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids