Jag var ikväll och såg den nya svenska filmkomedin "Flykten till framtiden" av Ulf Malmros. I ett par scener skymtade en Tesla S. Första gången var jag inte säker på att jag sett rätt. Den rundar ett hörn och en av karaktärerna tvingas kasta sig åt sidan. Jag tyckte mig hinna se att strålkastarna var Teslas, men motorbullret var närmast en V8 av amerikanskt snitt. Sen dök den upp igen och då såg man tydligt hela bilen. Nu var det inte lika pregnant motorljud, men jag tyckte nog ändå att de lagt på ett motorljud även i den här scenen.
Som jag ser det: Utan att spoila nåt så kan jag berätta att det är en person som åker fram och tillbaka i tiden mellan 1973 och 2016. Jag antar att man medvetet använt Teslan som en tydlig tidsmarkör för 2016. Sen har nåt gått snett i ljudläggningen då den personen inte fattat att en Tesla inte har en mullrande V8...
Lite synd!
Model S i "Flykten till framtiden" - med motorljud!!!
Moderator: Redaktion
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Model S i "Flykten till framtiden" - med motorljud!!!
Ljudkillen hade inte en aning om vad det var för bil, så han frågade producenten som svarade helt sanningsenligt: -Det är en stor amerikansk lyxbil med helt sjuk prestanda.
Och vad är då oddsen för att det INTE ska sitta en V8 i bilen.
Och vad är då oddsen för att det INTE ska sitta en V8 i bilen.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Haha, vad komiskt.
Men det har säkert gått till som du säger. När man producerar sånt här så är det extremt sällan som ljudupptagning görs när man filmar, allt ljud läggs efteråt och om ljudläggaren inte har koll så kan det förstås bli knasigt. Men å andra sidan så är det ju knappast en slump att Teslan ska vara framtidsbilen och då borde någon ha reagerat under resans gång kan man tycka.
Men det har säkert gått till som du säger. När man producerar sånt här så är det extremt sällan som ljudupptagning görs när man filmar, allt ljud läggs efteråt och om ljudläggaren inte har koll så kan det förstås bli knasigt. Men å andra sidan så är det ju knappast en slump att Teslan ska vara framtidsbilen och då borde någon ha reagerat under resans gång kan man tycka.
Model Y LR AWD 2022
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Det var samma sak i den norska tv-serien Okupert, men där surrade till och med en Volvo som en elbil medan Teslan brummade! 

Jag vill bara påpeka att jag är helt oskyldig här!ovelundkvist skrev:Det var samma sak i den norska tv-serien Okupert, men där surrade till och med en Volvo som en elbil medan Teslan brummade!

Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Sannolikheten att ingen i ett helt produktionsteam inte skulle lägga märka till detta 2016 känns snudd på obefintlig? Måste varit ljudkillen som lade på spåren direkt innan premiärvisning 
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skickat från min iPhone med Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Säkert från framtiden där synskadade fått igenom lagkrav på att alla fordon skall ge ljud ifrån sig.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Här är en annan smidig och väl beprövad lösning när nya fordonstyper introduceras!