mati skrev:danni skrev:... Det var då jag insåg - han hade försökt rejsa mig vid rödljuset men jag hade inte ens märkt det när jag körde iväg i maklig takt, och när han väl var ikapp så hade han hunnit upp i rätt god fart

Oj, vad jag känner igen det. Jag hade nåt SUV-aktigt bredvid mig i Alingsås i lördags. Och en Porsche Cayenne bakom mig. Det var lite slaskigt och jag har ju bara RWD. Så jag tog det väldigt lugnt och gasade inte mer än nån gnutta liksom. Gissa vad som hände. Först var jag ensam. Sen hände ingenting. Sen svooooosh blev jag omkörd av någon som trodde att det var ett race. Det var SUV:en. Cayennen stannade bakom mig hela tiden.
En av dom mest komiska saker i liknande manér jag varit med om var i somras när det var ngn i en dyr och fin Merca som tyckte det var fullt rejs efter ett vägarbete på E4:an. Jag gasade på
lite halvfränt typ och efter en stund när jag kör på AP så kommer dom ikapp i full karriär och tvärnitar precis bredvid och hela familjen i den andra bilen glor in och deras barn vinkar vilt, tror dom hade hoppas
på ett rejs efter attt jag hade "provocerat" dom lite tidigare

Det sjuka var att med AP:n på så höll jag precis på att plocka upp lite "frukost" ur en ryggsäck och var inte direkt "aktiv" bakom ratten sas,
så hållandes i en baguette vinkade jag glatt tillbaks och visade ganska klart att bilen körde själv osv och dom skrattade rejält kan jag säga...
Det blev alltså lite
"Hej nu jäklar ska vi rejsa är du beredd? Va? näe jag sitter och käkar lite frukost här, jaha ni trodde jag tokgasade alldeles nyss? näe DET var bara halvgas..."
Fast han hade ett jäkla klipp i den där bilen iaf såg jag (även om det bolmade som jag vet inte vad när han tröck på gasen)...