Har fått VIN

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SQLS
Teslaägare

Re: Har fått VIN

Inlägg av SQLS »

henrik lundgren skrev:
Dåliga nyheter för de som går i väntans tider: HAMNSTREJK! http://tt.omni.se/5d2e215962d608d77ebc5 ... 276228578d
Ha! Inte det minsta förvånad.... :shock: :?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

SQLS skrev:
henrik lundgren skrev:
Dåliga nyheter för de som går i väntans tider: HAMNSTREJK! http://tt.omni.se/5d2e215962d608d77ebc5 ... 276228578d
Ha! Inte det minsta förvånad.... :shock: :?
Jösses snacka om "är det inte det ena så är det det andra" :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare

Inlägg av Beigler »

Ja vad skall man säga...
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Bilarna riskerar att hamn(a) i ett låst läge...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Hur lång tid från att man får VIN är det till leverans? (Fick mitt VIN idag) :D
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare

Inlägg av Beigler »

Zalman3 skrev:
Hur lång tid från att man får VIN är det till leverans? (Fick mitt VIN idag) :D
Det verkar tyvärr variera kraftigt. Jag fick mitt Vin för fyra månader sedan. Har inte fått bilen ännu. Men då har den av div anledningar stått ca två månader i Holland nu.
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Bilen blir klar i Tillburg idag, hoppas de överger båtfrakt och kör med lastbil hela vägen för nu vill jag ha min bil! :lol:
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare

Inlägg av Beigler »

Johnalm skrev:
Bilen blir klar i Tillburg idag, hoppas de överger båtfrakt och kör med lastbil hela vägen för nu vill jag ha min bil! :lol:
Lastbil är tydligen inte så snabbt heller. Min bil kom til GBG idag men är inte i Stockholm förrän nästa fredag. Dvs 67km per dygn, de kanske knuffar upp bilen. :lol:
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Beigler skrev:
Johnalm skrev:
Lastbil är tydligen inte så snabbt heller. Min bil kom til GBG idag men är inte i Stockholm förrän nästa fredag. Dvs 67km per dygn, de kanske knuffar upp bilen. :lol:
Miljövänligt ska det va' :lol:
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Ifixis
Teslaägare

Inlägg av Ifixis »

Ett nytt lågvattenmärke för logistikavdelningen. Som jag skrivit i tidigare inlägg så hade jag i slutfakturan leveransdatum sista september. Redan 31/8 beställde jag vinterdäck för att de skulle finnas vid leverans. Nu är bilen till slut i Stockholm och färdig att hämtas ut, MEN vinterdäcken har tyvärr inte kommit för "de väntar på leverans"!!!!!!! Hur är det möjligt att vinterdäcken inte hunnit hit när leveransen av bilen är nästan två månader försenad???
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Ifixis skrev:
Ett nytt lågvattenmärke för logistikavdelningen. Som jag skrivit i tidigare inlägg så hade jag i slutfakturan leveransdatum sista september. Redan 31/8 beställde jag vinterdäck för att de skulle finnas vid leverans. Nu är bilen till slut i Stockholm och färdig att hämtas ut, MEN vinterdäcken har tyvärr inte kommit för "de väntar på leverans"!!!!!!! Hur är det möjligt att vinterdäcken inte hunnit hit när leveransen av bilen är nästan två månader försenad???
Riktigt dåligt, nu snackar vi ingen snuttefilt som kompensation :evil:
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Låter ju uruselt på alla plan. Dessutom enkelt att lösa om de verkligen vill, bara köpa däck från en däckfirma och stå för mellanskillnaden.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Varför blir jag inte förvånad?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare

Inlägg av Beigler »

De har som sagt en del att lära sig om logistik.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Ifixis skrev:
Däcken kom nog långt innan bilen och såldes till nån annan i snö kaoset i förhoppning om att det hinner komma nya
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare

Inlägg av Beigler »

e5m1r skrev:
Ifixis skrev:
Däcken kom nog långt innan bilen och såldes till nån annan i snö kaoset i förhoppning om att det hinner komma nya
I så fall har de en del att lära sig om service också. Det är helt ok att göra det. Men det får inte bli kundens problem. Då får de som sagt köpa på firman runt hörnet.
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare

Inlägg av Beigler »

Nu är det riktigt nära även för mig. Bilen kom igår till Stockholm. Med mitt flyt med leveransen lär de väl upptäcka att den saknar ratt eller något annat väsentligt så har jag tur kanske jag får den innan de stänger av gratis SC i April. :lol:
Användarvisningsbild
SQLS
Teslaägare

Inlägg av SQLS »

Beigler skrev:
Nu är det riktigt nära även för mig. Bilen kom igår till Stockholm. Med mitt flyt med leveransen lär de väl upptäcka att den saknar ratt eller något annat väsentligt så har jag tur kanske jag får den innan de stänger av gratis SC i April. :lol:
Jag har inte hört nåt om min, kanske sitter den fast i strejken i Gbg? Eller råkade bli kvar på båten och är nu på väg tillbaka till Holland via Madagaskar? :o
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Strejken pågick så vitt jag förstår 15-18/11 och påverkade enbart Maersk och deras underhuggare.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Ifixis
Teslaägare

Inlägg av Ifixis »

Nu har jag beställt tid för upphämtning av bilen 1/12 (och hoppas att de lyckas få fram vinterdäcken tills dess…). Det vore trevligt att ha den innan helgen, men så var det ju det där med förmånsvärdet, och när jag ändå har väntat två månader extra så kan jag klara en vecka till...
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Då är det dessutom lag på vinterdäck vid vinterväglag.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
flaco
Teslaägare

Inlägg av flaco »

Satt i bilköerna och reflekterade över det finurliga med att Tesla använder VIN-nummer vid kontakt med en ägare ... inget primitivt reg-nummer här inte! :mrgreen:

Under min fundering kom jag fram till att mitt VIN-nummer är särskilt speciellt ... nyckeln till en helt ny värld, kan man säga!
Tänk Da Vincikoden ... beskriver matematiskt bland annat strukturen av romanesco (som även den är en grön sak) :ugeek:
romanesco.jpg
Helt magiskt!

Kan ni gissa mitt VIN-nummer?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

11235 kanske? Hade det varit en S hade jag gissat på 112358 :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Funderar på att tipsa Tesla om ny aktör inom båtfrakt från Rotterdam till Gbg, båten tuffar på i bra tempo och det tar bara ett drygt dygn:
http://www.trailer.se/ny-fartygslinje-f ... rotterdam/

Det finns ett par andra alternativ, varav ett fraktbolag kör på 32 timmar och ett tredje (Shipco) kör på ca 2 VECKOR!! :shock:
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
flaco
Teslaägare

Inlägg av flaco »

bylund skrev:
11235 kanske? Hade det varit en S hade jag gissat på 112358 :)
You bet!

:mrgreen:
Skriv svar