Problemet med taxi går att lösa det är bara det att tesla tar inte tag i det, varför vet jag inte
Blir för mycket badwill.
Det är mer badwill så här tycker jag
De kan åtminstone begränsa SOC till 80 på SuC eller nåt
Ska bli intressant att se om du får samma utskällning av danni m.fl, som jag fick när jag nämnde något liknande i en annan tråd.
Eller att man får ladda till 100 max 2-3 gånger i månaden? Annars cap på 90? Kanske?
"Avtal skall hållas"! Det är en grundprincip. Är det fritt SuC så är det. Att bygga som man gjort mellan Arlanda och Sthlm samt sälja taxi gör problemet oundvikligt. En ny SuC norr om Arlanda samt de nya reglerna efter nyår är väl det man får hoppas på.
Ett annat sätt att möjligen tackla det på har man gjort i Nebbenes, Eidsvoll. Där räknade jag till 20 Tesla laddstolpar! Vi var 5 som laddade. Så var det ett par tre andra stolpar också. Solli , Sarpsborg hade 8 stolpar och alla upptagna under någon minut.
Med modell 3 i antågande kan det bli trångt på fler SuC!
"Avtal skall hållas"! Det är en grundprincip. Är det fritt SuC så är det. Att bygga som man gjort mellan Arlanda och Sthlm samt sälja taxi gör problemet oundvikligt. En ny SuC norr om Arlanda samt de nya reglerna efter nyår är väl det man får hoppas på.
Ett annat sätt att möjligen tackla det på har man gjort i Nebbenes, Eidsvoll. Där räknade jag till 20 Tesla laddstolpar! Vi var 5 som laddade. Så var det ett par tre andra stolpar också. Solli , Sarpsborg hade 8 stolpar och alla upptagna under någon minut.
Fast det är ju knappast en långresa som Taxi är ute på när de laddar? Supercharging har alltid varit till för långresor...
Att begränsa till 80% tycker jag låter vettigt, åtminstone för alla som håller på och vardagsladdar på närmsta SC.
Lite byfåneaktigt att det inte kan fås till att funfǵera-kan det vara storstadssyndrom eller nått annat speciikt?
Just ATT det laddas taxi är väl ingen negativ sak i sig. om inte annat så ger det massor med reklam för tesla om att det finns en ny typ av fordon - elbilen - till gemene man. så kanske herr Elon eg inte vil begränsa för mycket. och ej heller göra taxichauffören sur i onödan.
Om ni som är drabbade verkligen vill, tala med taxichaffisarna sakligt och vänligt så kanske den eg onögiga ladningen upphör. Bara att ni sammarbetar och tar er den tid det tar.
Tesla å sin sida skullle kunnde u ju installerat några 1 eller 3 fas uttag för toppfyllning och ev varmhållning, och väntetid tills nästa kjörning.
///PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
I förrgår fick jag Teslas nyhetsbrev. Där står följande:
Alla Teslor som beställs senast den 31:a december 2016 kommer att få obegränsad, gratis laddning på vårt Superchargernätverk under bilens livslängd. Teslor som beställs från och med den 1:a januari 2017 får istället 400kWt i Superchargingkrediter (ca: 160 mils körning) inkluderat per år som kan användas för gratis Supercharging på resor.
Ingen begränsning om långresor eller något annat. Har Tesla haft sådana formuleringar kan de inte komma senare och säga att det bara är för långresor.
De nya begränsningarna är bra, det går inte att förlita sig till att alla teslaägare ska visa sunt förnuft när antalet växer så kraftigt hela tiden.
Jag antar att det finns regler om raster och pauser för taxiförare och om bilen ändå måste stå still så kommer förarna passa på att ladda gratis under tiden. Med de nya reglerna hoppas jag att problemet kommer minska i takt med att laddarna blir fler och fler.
Börjar bli smått otrevligt i Väsby med tutande taxibilar och blängande chafförer, detta kommer inte att sluta bra!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Börjar bli smått otrevligt i Väsby med tutande taxibilar och blängande chafförer, detta kommer inte att sluta bra!
Bra då kanske dom börjar inse att dom inte kan utgå ifrån att det alltid bara är att åka dit och ladda hela tiden, det
funkar ju lixom inte så. Bodde jag nära skulle jag lätt stå där ofta och i onödan och bara flytta mig för övriga
Dom måste ordna riktig laddning på annat sätt som dom kan lita på osv...
Hoppas att du hade tid att ladda riktigt smockfullt (länge) Stå gärna lite demonstrativt och städa bilen och verkligen visa att du stannar kvar bara för att du kan... Tänker
jag göra i morgon när vi kommer dit (om det är Taxibilar som väntar/drabbas)...
Hoppas att du hade tid att ladda riktigt smockfullt (länge) Stå gärna lite demonstrativt och städa bilen och verkligen visa att du stannar kvar bara för att du kan... Tänker
jag göra i morgon när vi kommer dit (om det är Taxibilar som väntar/drabbas)...
Blev precis fullt här i Väsby, hoppas det kommer en taxi snart, isf kommer jag att toppladda max nu!
jag håller tummarna!
Fast det är ju knappast en långresa som Taxi är ute på när de laddar? Supercharging har alltid varit till för långresor...
Att begränsa till 80% tycker jag låter vettigt, åtminstone för alla som håller på och vardagsladdar på närmsta SC.
När jag köpte min Tesla nämndes ingenting om att SuC bara skulle vara till för långresor. Du får gärna visa var i avtalet det står att SuC bara är till för långresor för det vore intressant att läsa formuleringen.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
När jag köpte min Tesla nämndes ingenting om att SuC bara skulle vara till för långresor. Du får gärna visa var i avtalet det står att SuC bara är till för långresor för det vore intressant att läsa formuleringen.
Redan de i de första Youtube klippen säger Elon Musk att de ska bygga ett laddningsnätverk för att möjliggöra fria långresor. Att sedan petrolheads tolkar det som att de kan skippa hemladdningen och använda Superchargern som en bensinstation är ju beklagligt.
Jag hoppas att det nya systemet straffar vardagsladdare hårt och gynnar oss som använder systemet korrekt. Alltså fortfarande billiga långresor med lätt tillgänglighet till laddare så att det verkligen går att åka med 20-30 minutersstopp även med en Model 3. Om det har sabbats av vardagsladdarna så kommer jag bli sur på riktigt.