I en evighetslång väntan på min X har jag fått låna en S60. Det är lite kul att få bekanta sig ordentligt med en bil som jag med största sannolikhet inte kommer att köpa själv. Det kanske redan finns någon tråd, men vid en snabb sökning hittade jag inget lämpligt. Tänker inte att vara gnällig utan att vi kan delge de som går i inköpstankar en nyanserad bild. Det mesta som skrivs på forumet är väldigt positivt, med all rätt, då det över lag är en fantastisk bil. Men det finns alltid möjlighet till förbättring. Här kommer därför ett par iakttagelser som jag är mindre nöjd med på model S (vissa är säkert exakt samma på X).
Svängradien, riktigt dålig. Får göra päronsvängar och ibland till och med backa tillbaka för att komma in i ett vanligt grindhål hemma.
Bakre vindrutetorkare, de är riktigt dåliga. Eller vänta, de finns inte ens. Hur tänkte man här?
Stängning av frunk. Om det inte längre är en motorhuv som man öppnar två gånger per år. Varför har man nöjt sig med att känslan är som att stänga en motorhuv. Det borde vara lika enkelt som bagaget.
AP - jag vet att många kommer att storma över detta. Och kanske beror det på att jag bara har kört som längst Stockholm - Uppsala och i övrigt mest snurrat på E18 och E4 i Stockholm. Men allvarligt. Jag förstår inte hur ni vågar göra något annat än att blint övervaka den. Sjukt många konstiga kast och beteende som hade varit katastrofala om jag inte tagit över. Knappast vilsamt som många gör av det.
I övrigt en helt fantastiskt bra bil. I ärlighetens namn ångrar jag lite att jag beställde PDL då redan en 60 gör mig åksjuk ibland, när jag själv kör...