Resa till Gbg

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jocke73
Teslaägare

Resa till Gbg

Inlägg av Jocke73 »

Hej,

Ska ta bilen till Gbg på måndag. Kommer bli intressanta dagar med mycket roligt jobb och många roliga möten.

Dock funderar jag på var jag kan bo och ladda? Har ni tips?

/Jocke

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Re: Resa till Gbg

Inlägg av JonasH »

Sankt Jörgen kan jag rekommendera starkt. Ligger på Hisingen, så det är inte supercentralt, men mycket trevligt hotell med Tesla Destination Charger.
Tror (hoppas) de skaffade laddaren pga mig. Skickade i alla fall länk för anmälan till dem i somras.
http://www.sanktjorgenpark.se
Senast redigerad av JonasH, redigerad totalt 1 gånger.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Gothia Towers (inkl Upper House), Avalon och St Jörgen Park har destinationsladdare från Tesla, så de är säkra kort. Jag har hört mycket bra om Upper House så ta för all del det om det ryms inom budgeten (det är förvisso stans dyraste hotell). Sen finns det en mängd andra hotell som har någon form av laddning, kolla uppladdning.nu. Har du något särskilt område du föredrar?

Destinationsladdning på hotellet är ju alltid det smidigaste, men löser du inte det så finns det numera mängder med CHAdeMO-laddare runtom stan som är gratis.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

JonasH skrev:
Sankt Jörgen kan jag rekommendera starkt. Ligger på Hisingen, så det är inte supercentralt, men mycket trevligt hotell med Tesla Destination Charger.
Tror (hoppas) de skaffade laddaren pga mig. Skickade i alla fall länk för anmälan till dem i somras.
http://www.sanktjorgenpark.se
Sankt Jörgen är bra.

När jag var där i april så fick jag ladda utanför golfbilsgaraget. Jag upplyste dem då om att de kunde kontakta Tesla för att få några Destination Charger, också gav jag dem länken. I början av maj fick jag ett mail från hotellchefen som berättade att de hade beställt laddboxar från Tesla, men att leveransen skulle dröja ett bra tag pga lång leveranstid från Tesla.

Så jag tror (hoppas) också att de skaffade laddare pga mig. ;)
Men antagligen var någon annan före mig. :lol:
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Elfort
Teslaägare

Resa till Gbg

Inlägg av Elfort »

Ett budgetalternativ är Hotell Liseberg Heden. Nära en gratisladdare (parkeringsavgift 2kr/t nattetid) endast en laddare förvisso. Med chademo och hela kittet.

Användarvisningsbild
Elfort
Teslaägare

Inlägg av Elfort »

Avalon är ju annars ett fantastiskt alternativ.

Användarvisningsbild
Jocke73
Teslaägare

Inlägg av Jocke73 »

danni skrev:
Gothia Towers (inkl Upper House), Avalon och St Jörgen Park har destinationsladdare från Tesla, så de är säkra kort. Jag har hört mycket bra om Upper House så ta för all del det om det ryms inom budgeten (det är förvisso stans dyraste hotell). Sen finns det en mängd andra hotell som har någon form av laddning, kolla uppladdning.nu. Har du något särskilt område du föredrar?

Destinationsladdning på hotellet är ju alltid det smidigaste, men löser du inte det så finns det numera mängder med CHAdeMO-laddare runtom stan som är gratis.
Blev Scandic Europa. Kollegorna ville ha gångavstånd från tåget och till kontoret.

Har inte fått hem min CHADeMo-adapter än! Får leta upp nån Type2-laddare...

/Jocke

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Jocke73 skrev:
danni skrev:

Blev Scandic Europa. Kollegorna ville ha gångavstånd från tåget och till kontoret.

/Jocke

Vid chademoladdarna i göteborg (Göteborgs energis iaf), så har du även typ2 AC (du behöver ingen egen sladd) Tar lite längre tid, men kostar väl inget än, så du kan ju stå där ett tag.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inlägg av bullen »

Nästa gång, prova Riverton. Har bokningsbara platser med 3fas typ 2
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Jocke73 skrev:

/Jocke
Nordstans parkeringshus har några schukouttag, har för mig att det är ca 2 promille men det är mer än inget. Har man betalat parkeringen för hotellet så kan man parkera vid dessa laddare också men bilen är inte inom stängsel då.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Svenssons skrev:
Jocke73 skrev:

/Jocke
Nordstans parkeringshus har några schukouttag, har för mig att det är ca 2 promille men det är mer än inget. Har man betalat parkeringen för hotellet så kan man parkera vid dessa laddare också men bilen är inte inom stängsel då.
Ska man stå länge funkar det ju! Jag var där ons-fre och stod hela tiden med bilen inkopplad. Det är en hel vägg, kanske 15 platser och det står tydligt skyltat att det bara är parkering för elbilar. Verkar funka. Jag kom dit sent på natten ons-tors och då stod där bara en bil. På dagtid var det fullt. För mig funkade det som hemmaladdning eftersom jag stod där så länge: när jag skulle åka hem var batteriet fullt!
Användarvisningsbild
Jocke73
Teslaägare

Inlägg av Jocke73 »

Toppen! Kommer ju dit på måndagskvällen och behöver förmodligen inte röra bilen förrän onsdag morgon...

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Jocke73 skrev:
Toppen! Kommer ju dit på måndagskvällen och behöver förmodligen inte röra bilen förrän onsdag morgon...

Våning 4 är laddplatserna på.
Användarvisningsbild
Jocke73
Teslaägare

Inlägg av Jocke73 »

Underbart, tack igen!

/Jocke

Användarvisningsbild
Jocke73
Teslaägare

Inlägg av Jocke73 »

Klockrent! Bilen står på plats och laddar så fint. Tack alla för input!

/Jocke

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

15 platser är det verkligen inte. Har för mig det är runt 10-12 men att ungefär hälften är reserverade för poolbilar och dylikt. Kvar är nog runt sex publika platser. Men det var ju tur att du fick en plats, ska man stå ett par dagar duger ju även enfasladdning.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

Svenssons skrev:
Jocke73 skrev:

/Jocke
Jag fuskade på denna!!! :shock: Jag parkerade på insidan av staketet men kopplade in mig på ett uttag på utsidan. :?

Ja, det var tomt på laddande bilar så jag blockerade inte ngns uttag! :)
Tesla Model Y
Skriv svar