Vad är det för fel på denna navigator? Den har ju aldrig varit särskilt bra men sedan V.8 är den nästan oanvändbar. För det första så försvinner kartan var och varannan dag, och den dyker inte upp förrän jag startat om hela bilen. Men igår var det värre. Jag åkte till Göteborg, klockan var 8 på morgonen och navigatorn tyckte att jag skulle ställa mig i den långa kön till vänster mot E6:an. Men det var bara på lilla skärmen som tyckte det, stora skärmen ville att jag skulle köra rakt fram mot Olskroken. Navigatorns röst tyckte också att E6:an var bättre. Jag visste inte vad som var bäst så jag ställde mig i kön som lilla skärmen tyckte. Efter över 20 minuters väntan i kö ändrade den sig plötsligt. Snackar inte skärmarna med varandra?
På hemvägen beräknade navigatorn att jag skulle ha 25% SOC kvar vid Superchargern i Jung, ändå så skulle jag ladda 10 minuter för att komma hem, dvs 4 mil. Äh, just det. Behöver man verkligen över 30% SOC för 4 mil? Knappast. Samtidigt så räknade den uppenbarligen med att jag skulle köra i raketfart, eftersom den uppskattade ankomsttiden med över en halvtimme för tidigt, trots att den räknade med 10 minuters laddning, vilket jag inte gjorde.
Tråkigt att världens bästa bil har fått världens sämsta navigator. Ännu värre tycker jag är att man inte längre kan lita på räckviddsberäkningen.