Lane departure warning effekt?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Mats
Teslaägare

Lane departure warning effekt?

Inlägg av Mats »

Hyrde en 70D innan jag köpte min 75s

Med 70D bilen stängde jag av lane departure warning för att den vibrerade irriterande. Den vibrerade väldigt tydligt.

Testade häromdagen detta på min S75:a. Men jag kände knappt vibrationen eller varningen. Kan det varit något som justerats i programvaran sedan i somras eller är det bara min?

Har testat med olika inställningar sport mm på ratten. Men fortfarande väääldigt lite varning när jag passerar en linje. Dock varnar den men väldigt svagt.

Inget jag saknar men blev lite nyfiken eftersom jag märkte så stor skillnad.
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Re: Lane departure warning effekt?

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Tycker hela styrningen känns aningen annorlunda på min senaste S, inklusiva lane depature warning, gissar på byte av underleverantör.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Re: Lane departure warning effekt?

Inlägg av HelectriC »

Mats skrev:
Hyrde en 70D innan jag köpte min 75s

Med 70D bilen stängde jag av lane departure warning för att den vibrerade irriterande. Den vibrerade väldigt tydligt.

Testade häromdagen detta på min S75:a. Men jag kände knappt vibrationen eller varningen. Kan det varit något som justerats i programvaran sedan i somras eller är det bara min?

Har testat med olika inställningar sport mm på ratten. Men fortfarande väääldigt lite varning när jag passerar en linje. Dock varnar den men väldigt svagt.

Inget jag saknar men blev lite nyfiken eftersom jag märkte så stor skillnad.
Kan det vara så att 70D hade firmware 7.0 och din har 8.0? Jag tycker knappt den är märkbar sen uppdateringen. Eller om det var i samband med att autosteer om? Det skedde iaf något som gjorde att vibrationerna plötsligt var näst intill obefintliga.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar