Hörni, det här med att mattorna som nyss släppts till Model X bara passar till bilar med VIN under F022381. Vad tror ni om det?
Att designstudion bara tillåter vissa förutbestämda kombinationer av interiörer för Model X samtidigt som inget tycks ha hänt med editorn för Model S tycker jag tillsammans med VIN-grejen är rätt tydliga indicier om att något är på väg att hända med interiören i Model X. De vill sälja slut på lager av gamla interiören innan de byter.
En tolkning av vad som är på g är att även 6- och 7-sätesvarianterna kommer få det nya fällbara baksätet. Vad tror ni?
Jag har svårt att bestämma mig för vad jag föredrar. Min beställning har VIN under 22381, så jag borde alltså få nuvarande monopost-säten. Folk har ju uppskattat att de är supersköna att sitta i, men samtidigt är det definitivt ett stort avbräck att man inte kan fälla dem. Om jag fick välja, vad skulle jag föredra?
Mattorna här: http://shop.teslamotors.com/products/mo ... -floor-mat
Electrek resonerar kring saken här: https://electrek.co/2016/11/21/tesla-mo ... loor-mats/
Vad händer vid VIN F022381?
Moderator: Redaktion
Vad händer vid VIN F022381?
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Re: Vad händer vid VIN F022381?
Börjar inse att mitt VIN kanske misslett mig. Jag beställde ju redan i september med framskjuten leverans, så kanske får nytt VIN när de faktiskt tillverkar bilen.
För det verkar som om andra som får leverans före mig har högre VIN än 22381.
Någon som har en X på ingång, vad har ni för VIN?
För det verkar som om andra som får leverans före mig har högre VIN än 22381.
Någon som har en X på ingång, vad har ni för VIN?
Jag tror de har med femsötes varianten att göra, de gjorde någon förändring med andra raden för sex och sju sätesvarianten samtidigt. De sätena i femsätesvarianten verkar dock inte gå att flytta fram och tillbaka vilket jag antar fortfarande kommer vara möjligt på nya sex och sju sätesvarianten så att de är samma säten tror jag inte. De nya interiörvalen för Model X har bara med kombinationer att göra och det tror jag inte påverkar hur säten mm är konstruerade.
Ja, att döma av ModelXTracker.com så har bilarna som är i produktion nu högre VIN än gränsen för dörrmattorna. Så mest troligt har du rätt och skillnaden som gör mattorna inkompatibla är bara någon mindre förändring.
Som du är inne på måste ju stolarna kunna röra sig framåt/bakåt för att fungera med folk sittandes i tredje raden, så antagligen dröjer det innan vi får se 6/7-sätesvariant med fällbar andra rad.
Skönt för oss som nu går i väntans tider och annars skulle gräma sig.
Som du är inne på måste ju stolarna kunna röra sig framåt/bakåt för att fungera med folk sittandes i tredje raden, så antagligen dröjer det innan vi får se 6/7-sätesvariant med fällbar andra rad.
Skönt för oss som nu går i väntans tider och annars skulle gräma sig.