Vid 5 tillfällen på 1 år har Typ2 kabel varit enda tillgängliga destinationsladdare för mig.
(Tandådalen och Hotell)
Annars hade det blivit timmes omväg och maxladdning på SuC = 2 timmar extra varje gång vid hotellen.
Tandådalen hade jag kanske kunnat ladda enfas i stugan, men inte så enkelt, genom öppet fönster hade det blivit.
Vid 2 tillfällen (Fjällresor) har jag kunnat ta en annan 15 minuter kortare väg tack vara Chademo adaptern.
Chademo i Malung en kvart räckte. SuC i Karlstad hade tagit något mer eftersom jag hade behövt ladda till 80-85 SoC.
Värt det. Tja, kanske inte än, men jag ska ju ha bilen och grejerna ett tag till och det känns tryggt att ha med dessa.
Dessutom har jag lite Adaptrar som jag använder eller tänkt använda ihop med UMC.
32A till 16A. Jag är en del ute på byggen så denna har jag använt > 10ggr.
Min är med säkring. Jag vet att det finns utan, men jag skruvade ihop en med säkring så slipper jag diskussioner om elsäkerhet.
Denna har jag dock aldrig använt på publika ställen eller privata resor än.
10m 3 Fas förlängningskabel. Också mest använt på byggen för att kunna parkera tryggt och nå nån central, men ett par gånger på privat resa.
(Bra att ha och inte så dyr.)
10m 1fas Använt en gång hos en kompis, men jag kunde lika gärna ha lånat en.
(Bra att ha och inte så dyr.)
25m 1fas Aldrig använd.
Blå enfas 16A (Camping- kontakt) till Shucko. Aldrig använd.
Borde nog bygga om den till Blå Enfas till Röd med fas 1 kopplad för att få 16 istället för 13A, men det känns inte prioriterat.
Min roligaste

är Perilex (Spisuttag) till Röd 3 fas.
Använd en gång i fjällstuga och förenklade i alla fall den dagen rätt mycket. Perilex finns bakom gamla spisar med ugn under, men i princip aldrig vid hällar.
Hopskruvad själv. kostat under 150:- och tar inte så mycket plats så den får hänga med.
Chademoadaptern är den jag använt minst, men den kan ju spara rätt mycket tid när det går att ta en genare väg genom att ladda lite med den istället för SuperCharger.