Har fått VIN
Moderator: Redaktion
Re: Har fått VIN
Jag har helt plötsligt fått denna info på MyTesla "Your estimated delivery window is December 4, 2016 - December 11, 2016"
Någon som vet om det brukar stämma när man får detta tids spann?
solid svart 90D med panorama och bakåtvända säten (levererad 8/12 2016) SÅLD
Obsidian Black X75D, 5-sits,Ultra White klädsel, Premiumpaket, köldpaket, dragpaket (levererad 31/7 2017)
Värvningskod:http://---
Obsidian Black X75D, 5-sits,Ultra White klädsel, Premiumpaket, köldpaket, dragpaket (levererad 31/7 2017)
Vet du när bilen lämnade Tillburg?Jonas H skrev:Jag har helt plötsligt fått denna info på MyTesla "Your estimated delivery window is December 4, 2016 - December 11, 2016"
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Johnalm skrev:Vet du när bilen lämnade Tillburg?Jonas H skrev:Jag har helt plötsligt fått denna info på MyTesla "Your estimated delivery window is December 4, 2016 - December 11, 2016"
Den skulle komma till Tilburg i slutet av förra veckan, eller början av denna vecka. Så rimligtvis har den precis kommit dit och då uppdaterades detta
solid svart 90D med panorama och bakåtvända säten (levererad 8/12 2016) SÅLD
Det låter ju lovande, min bil lämnade Tillburg igår eller idagJonas H skrev:Johnalm skrev:Vet du när bilen lämnade Tillburg?Jonas H skrev:Jag har helt plötsligt fått denna info på MyTesla "Your estimated delivery window is December 4, 2016 - December 11, 2016"
Den skulle komma till Tilburg i slutet av förra veckan, eller början av denna vecka. Så rimligtvis har den precis kommit dit och då uppdaterades detta

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Så äntligen fick jag min efterlängtade bil. Nu är alla sorger som bortblåsta och jag vill bara ut och köra, öppna dörrarna, njuta av frunken osv osv. Fasen vilken trevlig bil det är. 

Beigler skrev:Så äntligen fick jag min efterlängtade bil. Nu är alla sorger som bortblåsta och jag vill bara ut och köra, öppna dörrarna, njuta av frunken osv osv. Fasen vilken trevlig bil det är.

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
I morse var jag en mycket upprörd ägare till en Tesla som i lite kallare väder plötsligt var slöare än slöast. Åter på kontoret lärde jag mig had Valet Mode, som jag testade i appen igår kväll, är .Beigler skrev:Så äntligen fick jag min efterlängtade bil. Nu är alla sorger som bortblåsta och jag vill bara ut och köra, öppna dörrarna, njuta av frunken osv osv. Fasen vilken trevlig bil det är.

Nu är jag glad igen.

Ja mycket teknik är det att ta in i början, hade kunnat bli ett kul samtal till Tesla 

Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Beigler skrev:I morse var jag en mycket upprörd ägare till en Tesla som i lite kallare väder plötsligt var slöare än slöast. Åter på kontoret lärde jag mig had Valet Mode, som jag testade i appen igår kväll, är .Beigler skrev:Så äntligen fick jag min efterlängtade bil. Nu är alla sorger som bortblåsta och jag vill bara ut och köra, öppna dörrarna, njuta av frunken osv osv. Fasen vilken trevlig bil det är.![]()
Nu är jag glad igen.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Klackarna i taket!SQLS skrev:Nu har jag fått min oxåAllt är förlåtet, vilken grym bil !!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Fram till tredje kvartalet hade Tesla levererat ungefär 16000 Model X, hur kan de vara på VIN 32XXX?
VIN är inte längre ett serienummer. Tesla ändrade delvis hur VIN tilldelas när VIN användes för spekulationer om problem med tillverkning och leveranser.vigge50 skrev:Fram till tredje kvartalet hade Tesla levererat ungefär 16000 Model X, hur kan de vara på VIN 32XXX?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Helt j-a omöjligt att få tag i min DS de senaste dagarna, börjar misstänka att de verkligen tappat bort min bil eller att någonting hänt under transporten.
Ska det verkligen ta 48 timmar att "lokalisera" en bil i Sverige??

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Kanske en skada som de måste fixa...Johnalm skrev:Helt j-a omöjligt att få tag i min DS de senaste dagarna, börjar misstänka att de verkligen tappat bort min bil eller att någonting hänt under transporten.

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
- lator
- Teslaägare
Kommunikation är A och O! De får inte gömma sig även om det inte går som på ett snöre...Johnalm skrev:Helt j-a omöjligt att få tag i min DS de senaste dagarna, börjar misstänka att de verkligen tappat bort min bil eller att någonting hänt under transporten.

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Har också tänkt tankenbonath skrev:Kanske en skada som de måste fixa...Johnalm skrev:Helt j-a omöjligt att få tag i min DS de senaste dagarna, börjar misstänka att de verkligen tappat bort min bil eller att någonting hänt under transporten.
Ska det verkligen ta 48 timmar att "lokalisera" en bil i Sverige??![]()
![]()

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Nu ringde min DS upp efter ca 15 samtal och ett par mail senaste dygnet...
Helt plötsligt vet hen inte om bilen kommit fram till Göteborg än(?), trots att han tidigare meddelat att den kommit med båten och anlänt Gbg.
Kommunikation internt och mot kund från Teslas håll lämnar en besk eftersmak i munnen.
Som det ser ut nu kommer jag inte få bilen denna vecka (heller).
Riktigt besviken är dagens underdrift.
Helt plötsligt vet hen inte om bilen kommit fram till Göteborg än(?), trots att han tidigare meddelat att den kommit med båten och anlänt Gbg.

Kommunikation internt och mot kund från Teslas håll lämnar en besk eftersmak i munnen.
Som det ser ut nu kommer jag inte få bilen denna vecka (heller).

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Din DS har väl sett denna tråden.Johnalm skrev:Nu ringde min DS upp efter ca 15 samtal och ett par mail senaste dygnet...
Helt plötsligt vet hen inte om bilen kommit fram till Göteborg än(?), trots att han tidigare meddelat att den kommit med båten och anlänt Gbg.![]()
Som det ser ut nu kommer jag inte få bilen denna vecka (heller).![]()
Kanske så här:
Bilen kom till Göteborg.
Någon gjorde en riktig tabbe och den är på verkstad.
Det tar längre tid än de trodde/fattas nån del och nu är de liiite stressade....
Kände en kille på 80-talet som jobbade som billackerare på Skandiatransports bilimport i Halmstads hamn.
Han hade MYCKET jobb. Var där en gång och tittade när dom lastade järnvägsvagnar.
De körde på längst bak och drog på som f-n hela vägen fram till första vagnen, ca 10 vagnar....
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Tack för stödet - nu känns det mycket bättrebonath skrev:Din DS har väl sett denna tråden.Johnalm skrev:Nu ringde min DS upp efter ca 15 samtal och ett par mail senaste dygnet...
Helt plötsligt vet hen inte om bilen kommit fram till Göteborg än(?), trots att han tidigare meddelat att den kommit med båten och anlänt Gbg.![]()
Som det ser ut nu kommer jag inte få bilen denna vecka (heller).![]()
Kanske så här:
Bilen kom till Göteborg.
Någon gjorde en riktig tabbe och den är på verkstad.
Det tar längre tid än de trodde/fattas nån del och nu är de liiite stressade....
Kände en kille på 80-talet som jobbade som billackerare på Skandiatransports bilimport i Halmstads hamn.
Han hade MYCKET jobb. Var där en gång och tittade när dom lastade järnvägsvagnar.
De körde på längst bak och drog på som f-n hela vägen fram till första vagnen, ca 10 vagnar....

Om det är så att de skadat bilen ska jag ha en ny bil och fri (motsvarande) lånebil under tiden. Här viker jag inte en tum.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14