Ny site lanserad för alla bilintresserade, drivetribe.com
Bakom siten ligger bland annat The Grand Tour-gubbarna May, Hammond och Clarkson.
I dagsläget finns det bara en Tesla-tribe, så jag skapade en ny/egen tribe: "Tesla Model X", joina gärna och bidra med era tankar, tips, bilder, videos etc. på:
https://drivetribe.com/t/bYCOSUjjTGak9Y ... XgdPNrP8Mg
Drivetribe
Moderator: Redaktion
Re: Drivetribe
Beställde en X i förra veckan och gick faktiskt med i Drivetribe då också.
Blir spännande att se vad som händer med båda delar
Blir spännande att se vad som händer med båda delar

Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Har jag en jäkla tur så får jag min efterlängtade X på fredag, hoppas på besked under dagen.
När jag lade beställningen i somras skulle bilen levereras i mitten av okt, så nu börjar jag verkligen tröttna på min hyrbilsdiesel...
Med det sagt, var mars -17 tidigaste möjliga leveransdatum eller skjöt du upp det med flit?
Grattis till ett bra val av bil, jag saknar min gamla Tesla varje dag
När jag lade beställningen i somras skulle bilen levereras i mitten av okt, så nu börjar jag verkligen tröttna på min hyrbilsdiesel...
Med det sagt, var mars -17 tidigaste möjliga leveransdatum eller skjöt du upp det med flit?
Grattis till ett bra val av bil, jag saknar min gamla Tesla varje dag

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Kan tänka mig att du räknar timmarna nu till leverans då
I mitt fall tänkte jag inte ens köpa en, väntar egentligen på en model 3.
Men inser att en model 3 kanske blir en smula liten för våra behov, och när nu nya regler för fri laddning kom i kombination med AP 2 så kunde jag inte hålla mig längre!
Har sjukt höga förväntningar på X:en. Jag har provat några model S och är X:en i närheten av det så blir det nog toppen!

I mitt fall tänkte jag inte ens köpa en, väntar egentligen på en model 3.
Men inser att en model 3 kanske blir en smula liten för våra behov, och när nu nya regler för fri laddning kom i kombination med AP 2 så kunde jag inte hålla mig längre!
Har sjukt höga förväntningar på X:en. Jag har provat några model S och är X:en i närheten av det så blir det nog toppen!
Model S P85DL+
Hehe, livsfarligt att provköra Tesla
Jag körde min Model S i drygt ett år (helt på egen hand, en Classic utan AP) och kan helt ärligt säga att det är den bästa bilen jag någonsin ägt.
Att nästan ljudlöst och utan avgaser köra med "instant torque" är en lika stor upplevelse varje gång man sätter sig i bilen.
Jag missade AP2 med en vecka ungefär, men känner mig nöjd även med AP1 och kommer (när leasingperioden går ut om 4 år) med största säkerhet ha en Model 3 med allting på i garaget.

Jag körde min Model S i drygt ett år (helt på egen hand, en Classic utan AP) och kan helt ärligt säga att det är den bästa bilen jag någonsin ägt.
Att nästan ljudlöst och utan avgaser köra med "instant torque" är en lika stor upplevelse varje gång man sätter sig i bilen.
Jag missade AP2 med en vecka ungefär, men känner mig nöjd även med AP1 och kommer (när leasingperioden går ut om 4 år) med största säkerhet ha en Model 3 med allting på i garaget.

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
WHAT??tbjorn81 skrev:Får min på torsdag John så jag hann före
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Snackade med DS idag som ville få bekräftat om bilen är i Gbg eller på väg upp till Sthlm. Kan bli så att även jag får leverans på torsdag

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
It's not over 'til it's over...Johnalm skrev:WHAT??tbjorn81 skrev:Får min på torsdag John så jag hann före
Skickat från min iPhone med Tapatalk![]()
![]()
Snackade med DS idag som ville få bekräftat om bilen är i Gbg eller på väg upp till Sthlm. Kan bli så att även jag får leverans på torsdag

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19